dilluns, 25 de maig del 2015

Bona oïda musical...

Dissabte passat va tenir lloc l'Eurovisión, festival que, si puc -i ja faig jo el possible i l'impossible per poder- no em perdo mai... Tot i que ja no és el que era, tot i les trampes entre els països votant a "our dear neighbours" sense cap mena de vergonya...


...tot i el fet que es voti més l'espectacle i cridar l'atenció que no pas una bona canço, una bonica música o una bella veu... Però és igual, una tradició és una tradició i aquella nit jo estic al peu del canó, amb llibreta i boli, apuntant una frase de cada cançó per recordar qui és qui i fer la meva llista de favorits.

I, de cop, canta Àustria i jo dic "quin plagi!" i en Josep Lluís diu "plagi!" i rebo un missatge de ma germana dient "vaja plagi..." Després, em poso a buscar per Internet i, efectivament, hi ha qui diu que aquesta cançó en plagia dues... però NO, no són aquestes dues les que jo volia dir. Jo em refereixo al començament de la cançó. Això sí, sóc incapaç de recordar la peça a la que em recorda... Per tant, necessito d'algú amb bona oïda musical perquè em digui a quina cançó li recorden els primers segons d'aquesta:


Per cert, si voleu saber a qui diuen els entesos que plagia us deixo el vídeo, però jo NO vull dir això (que també), jo vull dir només començar.


Vinga, va, neurones a treballaaaar!!

20 comentaris:

  1. Doncs ni idea. Però a mi no em facis gaire cas que la meva oïda musical mai ha estat res de l'altre món. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'hi has d'esforçar més, MAC! :-P
      Pensa que la música i les matemàtiques van de la mà ;-)))

      Elimina
  2. Ai... No sé. Això ho deixaré pels "fenomenus" musicals... O pels entesos...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pensa, pensa... si tens algun conegut amb bona oïda musical, pregunta-li... Ajudeu-me o no dormiré!! :-DD

      Elimina
  3. Això és més difícil que els enigmes del McAbeu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahahahaha sobre tot els matemàtics aquells que jo no entenc ni el que es pregunta :-DD

      Elimina
  4. Ho sento, no estic gaire al dia musicalment parlant. Si fos del "Duo Dinámico" potser la recordaria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nooo, no cal estar al dia... si jo diria que és una cançó molt coneguda i que pot tenir ja "els seus anyets"... ai, quin patir! :-DD

      Elimina
  5. Jo diria que et pot recordar l''Imagine', però només les primeres notes. No sé si deu ser aquesta la que tens al cap, però si ho és segur que te n'adones de seguida, més famosa no pota ser...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mmmmm no, no és Imagine, no... però moltes gràcies per intentar-ho :-))

      Elimina
  6. La tinc a la punta de la llengua, la canto i tot!!, però no hi ha manera de saber de qui és.
    L'he buscat entre les meves cançons, estic segura que hi és, però són tantes que em rendeixo per ara. Ho seguiré provant!!

    Això sí, també vaig pensar que era "plagi" quan va començar.
    Bessets musicals ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiiiiiiiiiii!!! Estàs descrivint exactament la mateixa sensació que jo tinc!!... Jo també la vaig cantant "per damunt" de la d'Eurovision i... res, no m'acaba de sortir... Genial! No et rendeixis! Ho hem d'aconseguir!! ;-))

      Besets musicals! ;-))

      Elimina
    2. Dues hores més de música i encara res, seguiré ... però saps qui crec que ens ho podria dir, en Barbollaire!!
      Mira que si sabés la lletra estic segura que ho trauria, però només la puc taral·lejar, quina ràbia!!

      Seguirem provant ... aferradetes!

      Elimina
    3. Hehehe tant si ho aconsegueixes com si no, et mereixes una mega-aferradeta!! Ets un solet de LLUNA! Guapa! :-))

      Elimina
  7. Aquest començament no és gens original. No et sabria dir el títol. Als anys 60 la Joan Bàez cantava una cançó que el començament s'assemblava a aquest, però en lloc de piano l'acompanyament era amb guitarra.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Acabes de dir una cosa que potser sigui la clau de tot... potser no és tan sols una peça la que ens recorda sinó que diverses cançons puguin tenir començaments "semblants" i això fa que ens resulti familiar...

      Elimina
  8. Suposo que és una estratègia psicològica. Els compositors busquen tonades que l'inconscient ja mig reconegui com a "m'agrada" i així guanyar vots.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, és probable que el que diu en XAVIER sigui la realitat... unes quantes combinacions diferents barrejades: No és ben bé igual a cap, però ens recorda una mica a totes, se'ns fa coneguda i per això la votem... ;-))

      Elimina
  9. Ah! i m'has fet venir uns fantàstics records en sentir Neighbours. Crec que em vaig empassar gairebé tota la sèrie, i per suposat intentava cantar la cançoneta cada cop que començava la sèrie. HEHE.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehehe m'alegra molt que hagis tingut aquests bons records!! ;-)
      La canço és xulíssima, oi? :-))

      Elimina

...i moltes gràcies per la visita!!