dimarts, 20 de novembre del 2012

Dia catosfèric de l’enigma i l’endevinalla: Homenatge Mac McAbeu

Fa uns dos-cents o tres-cents anys, va néixer a la bella Escòcia en Mac McAbeu... Era un nen molt maco i molt intel·ligent. La primera paraula que va aprendre a dir va ser "Enigma".


Pensareu que fa tants anys encara no es sabia què era un blog. El petit Mac sí que ho sabia. A més, que a Escòcia, en algunes coses, van una mica avançats.


Avui en Mac McAbeu celebra el seu aniversari (ningú sap quants en fa) i la catosfera li dedica un petit homenatge... sí, trobarem molts jocs, enigmes i endevinalles per tota la catos!!

MOLTÍSSIMES FELICITATS MAC!!

I tots a jugaaaaaaaaaaaaar!!  La proposta que jo us faig és...

PETIT TEST SOBRE ESCÒCIA

1.- Què és aquest edifici?



2.- Com es diu el gosset de l'estàtua que hi ha al costat d'aquesta turista?



3.- Com es diu la galeta típica tradicional d'Escòcia feta amb sucre, mantega i farina?


4.- On som?



5.- Ara ens trobem a Stirling. Qui és el personatge de l'estàtua?



6.- Per què he posat aquesta foto en aquest Joc?




No cal que espereu a tenir totes les respostes!! Aneu dient!! ;-))

27 comentaris:

  1. Moltes gràcies. Quan a les 10 he vist el que passava a la barra lateral del meu blog m'he quedat de pedra.
    Acabo de fer un post al XAREL-10 i ara començo el recorregut per agrair-vos de tot cor aquesta festa sorpresa que m'heu muntat (i començo per tu perquè em sembla que l'idea és bastant cosa teva, no?) :-DD

    ResponElimina
  2. com ara sóc a la feina no puc buscar i segur que quan m'hi torni a posar ja hi ha totes les respostes...

    ResponElimina
  3. 2- bobby, un gran amic del seu amo, segons expliquen.

    ResponElimina
  4. Té pebrots que suspendria l'examen sobre Escòcia, per ser que demà hi vaig per sisena vegada. No recordava el nom del gos, però sí que sé el de la turista, val? El card és la flor nacional escocesa, i el paio de l'estatua deu ser William Wallace, no? Però em sembla que hauré d'estudiar aquests dies!

    ResponElimina
  5. El primer edifici és el castell d'Edimburgh. La catedral enrunada és a Saint Andrews.

    No n'estic segur, per això...

    ResponElimina
  6. Per cert, boníssim joc, aquest teu. Escòcia és una passada. A més, no sabia que en Mac hi hagués nascut fa dos-cents o tres-cents anys.

    ResponElimina
  7. Molts escocesos a Escòcia!!.
    Aquesta noieta sembla que s'ho va passar bé.:)
    I tota la resta ho deixaré per als blocaires matemàtics ;)

    Bon dia!
    Bessets.

    ResponElimina
  8. 1) te pinta de ser una d'aquelles escoles elistites escoceses amb tanta fama

    2) El fidel Bobby

    3) La Shortbread, no?

    4) A les ruines d'alguna esglèsia escosesa xD

    5) Té pinta de rei escocés, possiblement Robert the Bruce.

    6) La "bonica" flor nacional d'escòcia.

    ResponElimina
  9. que xulo seria poder anar a escòcia!!!

    ResponElimina
  10. A veure, a veure, vaig a començar a donar resultats encertats... Quina emoció!!

    1.- No l'encerta ningú.

    2.- Molt bé, és en BOBBY!! La PILAR ho diu primer (puntet per ella) i en PONS ho confirma.

    3.- Es tracta del Shortbread, exactament. Puntet per en PONS ;-)

    4.- Demano respostes concretes :-P

    5.- Un altre punt per en PONS!! Es tracta de Robert the Bruce (dir que l'estàtua és a Stirling era una bona pista, eh?)... Ai, XEXU, que t'haurem de posar deures pels propers dies!! ;-))

    6.- Bona resposta la d'en PONS... L'he posat perquè és la flor nacional escocesa... Thistle (El Card)

    Ànim que encara en queden!!! :-))

    De moment:

    - PONS, 3 punts.
    - PILAR, 1 punt.

    ResponElimina
  11. Ah, XEXU, va... donar el nom de la turista també porta punt... vaaaaaaaa ;-)))

    ResponElimina
  12. La turista ets tu?
    eooooooooo un punt de xurra!! ;)
    aaaaaaaaaaa i mig més pels escocesos que ningú ho ha encertat! :)

    Bona tarda!!

    ResponElimina
  13. Comptant que no he posat mai els peus a Escòcia (és un dels grans deutes pendents que tinc dels meus viatges de turista) no goso ni contestar-ne cap... senzillament no en tinc ni idea. Podria fer un google però prefereixo que la gent que sí hi ha estat, o que senzillament és més intel·ligent que jo, es trenqui les banyes pensant!

    ResponElimina
  14. Quina vergonya!? Encara no he fet el Hoffman d'Escocia i hi vam ser fa 3 anys. Tant fàcil que seria ara obrir-lo i trobar les respostes

    OHHHH!!!

    M'encanta aquest joc

    ResponElimina
  15. ja fa anys que dic: aquest any sí, aquest any anem a Escòcia, però no sé com ho fem que encara ho tenim pendent així que esperaré les respostes de la gent per ubicar les fotos.

    Ha estat una idea divertida; felicitats per l'èxit de convocatòria :P

    ResponElimina
  16. A veure si encerto les que falten.
    1- Crec que és l'edifici de la Universitat d'Edimburg.
    2- Les ruïnes de l'Abadia Holyrood.

    ResponElimina
  17. Faig tard però és molt xulo aquest post! I no n'hagués endevinat ni una, bé potser investigant una mica sí!

    No he estat mai a Escòcia!

    ResponElimina
  18. Eeeeeh, que jo havia encertat la del card! I la turista és Miss Marple.

    ResponElimina
  19. Atenent la reclamació d'en XEXU he de dir que té tota la raó, ell havia donat molt bé la resposta a la sisena pregunta, la del Card!!... a més, encerta que la turista és Miss Marple :-))

    A més, la LLUÏSA encerta la número 4... Efectivament, es tracta de Holyrood Abbey! Molt bé!! ;-))

    Així doncs, de moment:

    PILAR, 1 punt.
    XEXU, 2 punts.
    PONS, 2 punts.
    LLUÏSA, 1 punt.

    ResponElimina
  20. Segur que la primera foto no és de la Universitat? Potser es coneix amb un altre nom...

    ResponElimina
  21. D'acord, no en vaig encertar cap, però que s'entengui la meva confusió. En la imatge 4 vaig pensar en això.

    ResponElimina
  22. La número 1 no es edifici New College de la universitat d'Edimburg? Tal i com per cert deia la LLuïsa...

    ResponElimina
  23. LLUÏSA i PONS... A veure... no puc dir en absolut que la vostra resposta no sigui correcta, perquè sí que ho és... però no "completa" el que jo buscava.
    Si us dic que "No" és el New College de la Universitat d'Edimburg estaria mentint, perquè ho és... també seria bona si haguéssiu dit que és l'Escola de Teologia de la Universitat d'Edimburg.

    Però el que jo espero és una altre cosa... Aquest edifici ha tingut una altre funció durant uns anys :-)

    La vostra resposta és bona, però, en els moments actuals que estem vivint, jo pensava que us seria més fàcil dir que aquest edifici, durant uns anys ha estat... Què?
    :-)))

    ResponElimina
  24. Joooooooo jo també havia encertat la turista, ehhhh! No val, per una que sé!! ;)

    ResponElimina
  25. Ostres, sí, LLUNETA!! Hehehe quin desastre!!

    Doncs res, també un punt per a tu! I tant!

    PILAR, 1 punt.
    XEXU, 2 punts.
    PONS, 3 punts.
    LLUÏSA, 2 punt.
    LLUNETA, 1 punt.

    Al PONS i a la LLUÏSA els hi poso el punt de l'edifici... però POSARÉ UN ALTRE PUNT A QUI DIGUI LA RESPOSTA EXACTA QUE JO BUSCO
    :-)))

    ResponElimina
  26. Després de verificar la meva intuïció (seguint la pista que ens has donat) el New College va ser durant un temps, mentre els arquitectes Enric Miralles i la Benedetta Tagliabue construïen el nou, la seu del Parlament Escocès.
    Ara sí?

    ResponElimina
  27. Siiiiiiiiiiii :-DDDD Ara sí, LLUÏSA!!... Molt bé!! Aquest edifici va ser seu del Parlament escocès durant uns anys. De fet, l'any 2000, quan hi vàrem anar nosaltres, ho era ;-)))

    Doncs un punt més per tu!!! i has guanyat, empatada amb en PONS!! ;-))

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!