dimecres, 6 de juny del 2012

Més instruments musicals...

Ahir per la tarda, vaig passar una bona estona entretinguda saltant de web en web a la recerca d'instruments que, com la cítara, també desconegués (sí, ja sé que n’hi deu haver a centenars d’instruments que desconec, però jo només jugava una mica amb l’ordinador); Després buscava si hi havia algun vídeo on poder escoltar-los. Aquí en deixo uns quants que m'han semblat curiosos:

L'Harmònica de vidre:



El Salteri amb arc (és un instrument bastant modern) Aquesta peça escolteu-la, que es diu Loch Lomond i, amb aquest nom, m'ha transportat a uns preciosos records de fa dotze anys a Escòcia ;-)



L'Erhu (instrument xinès de dues cordes)




El Contrafagot (aquest el dedico a en Mac i a la Carme) Ells ja saben per què! ;-)



I, per acabar, uns que "van sols" els Gongs d'aigua... Impressionant... Em sembla molt, molt relaxant. Potser amb una cosa així s'acabaria l'insomni. El primer és a l'Institut d'Art de San Francisco i el segon a Mougins, als Alps francesos


30 comentaris:

  1. Instruments curiosos si, però el meu preferit no deixar de ser la targeta de so xD

    http://www.youtube.com/watch?v=a324ykKV-7Y

    ResponElimina
  2. Jo he vist tocar una melodia a una persona, amb recipients de laboratori que s'estaven secant, principalment Erlenmeyer, després de mirar quin só feien. I sonava prou bé.

    ResponElimina
  3. Assumpta, no és que els teus escrits siguin llargs, ans tot el contrari. El que passa que tinc un ordinador vellet, que no li va la "tarja de sò"
    Hauré de comprar-ne un altre després de pagar a Hisenda.

    ResponElimina
  4. PONS007.- Tens cada cosa!! Hehehe
    Home, la musiqueta té certa gràcia i és original veure la seva evolució! ;-))


    JORDI.- He hagut de buscar "Erlenmeyer" perquè no sabia què era! ;-))
    Segur que amb els estris més inimaginables podem treure bones melodies si hi practiquem una miqueta :-))


    BARBOLLAIRE.- El HANG sí que el conec perquè hi havia un noi al Barri Gòtic de Barcelona, allí al costat de la Catedral, que el tocava, tot i que no sabia que es deia així.
    El SHAMISEN no el coneixia, però no el vaig pas massa "raru" :-)
    El KOTO no deixa de ser com una cítara o un salteri "a la japonesa" (així, com unes maraques, més o menys) :-P
    La KALIMBA també la conec (des d'ahir, que la vaig veure al vídeo quan buscava instruments per posar a aquest post)... Apaaaa!! Tomaaaa! :-DD
    La KORA és la que veritablement puc dir que desconeixia totalment i que m'ha semblat molt, molt original i molt xula ;-))


    CARLES.- Aaaaisss!! Ho sento!! :-(
    I no saps com t'entenc!! El meu ordinador fa bastant soroll i m'han dit que pot ser del ventilador de la targeta gràfica... com no la puc canviar, doncs durarà fins que duri... i quan s'espatlli, s'haurà espatllat, perquè el meu pressupost per reparacions de l'ordinador és de "zero" eurus...
    Una gran abraçada, Carles!!

    ResponElimina
  5. Mira, doncs ens has fet passar una bona estona a les nenes i a mi.

    ResponElimina
  6. Home, el que més m'ha agradat és el Salteri aquest, és clar! Però per curiós, això dels gongs d'aigua, una música totalment aleatòria! Quines coses descobreixes, Assumpta!

    ResponElimina
  7. N'he escoltat un tros de cadascun i em quedo amb l'harmònica de vidre, sona bé i és la més xocant; almenys per mi.
    Això no vol dir que no t'agraeixi que m'hagis dedicat el contrafagot; encara que escoltar-lo així sol, fa una mica de por; no? :-))

    PS: Tres punts i comes en un comentari és massa? ;-DDD

    ResponElimina
  8. m'ha vingut de perles, després d'un dia complicat, m'estic relaxant que dóna gust...molt, molt interessant!!

    ResponElimina
  9. Carai, la veritat és que tots aquests posts fan que t'imagini passant tota l'estona lliure buscant "instrumentos raros" al google! Hahahaha! Deus estar fent cada descobriment... jo, d'aquests, em quedo el salteri, m'ha agradat molt com sona! Ara, que l'harmònica és ben estranya, eh...

    Dels que deia el Barbollaire, a mi el shamisen em sonava perquè és el que tocaven les geishes i surt molt al llibre Memorias de una Geisha, ves per on.

    Apa, et deixo seguir fent recerca...

    ResponElimina
  10. JOMATEIXA.- Doncs m'has donat una alegria!! ;-)) Gràcies guapes (tu i les teves nenes)!! :-))


    XEXU.- Com era allò de "despatxeu la dida..."? ;-))
    M'entretinc buscant cosetes al YouTube... A vegades busco trossets o trailers de pel·lícules antigues... i d'una salto a l'altre :-)
    Oi que és bonica aquesta del Loch Lomond!! I m'ha agradat molt això que has dit de "música aleatòria", m'ha fet gràcia, perquè és ben bé així :-))


    McABEU.- Jo no sabia que existia l'harmònica de vidre fins ahir i també em va deixar totalment parada... Imagina que al principi no sabia ni què era la part de vidre... i fa un so ben estrany, eh?
    Hehehe és que m'heu fet molta gràcia tu i la CARME al Petit Blog, tot parlant amb tant de respecte i afecte del Sr. Google... però sí, és un so que, escoltant-lo sol, fa una mica de iuiu :-)
    Calla, calla, que darrerament no paro de mirar si poso punts i comes o no!! :-DDD


    SA LLUNA.- Caram!! Doncs m'alegra molt, molt que aquesta selecció d'instruments poc comuns t'hagi anat bé! ;-)) Gràcies!! :-))


    YÁIZA.- M'ha fet gràcia perquè el teu comentari ha arribat justament quan estava responent els altres i li explicava a en XEXU que m'entretinc buscant coses així ;-))
    Pensa que no tinc res més que fer (bé, si... alguna cosa he de cosir, però no m'hi puc estar molta estona perquè m'agafa mal les cervicals i les mans, per l'artritis) així que és una distracció ;-))
    (Ja has vist la resposta a l'enigma del Petit Blog? hehe) ;-))

    ResponElimina
  11. Doncs mira, jo no coneixia cap dels instruments que ens has mostrat!

    A mi els gongs d'aigua més que relaxar-me m'han fet venir ganes d'anar a fer un riu!!!!! hehehe!

    ResponElimina
  12. Ya lo creo que hay instrumentos desconocidos para el común de la gente, todos suenan de una manera especial, mi suegro italiano tocaba un instrumento parecido a la gaita pero se hace con cuero de oveja pero no sé como se llama. Con ese instrumento musical alegraba las fiestas,cumples, tocando tarantelas. Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  13. Hi ha molts instruments musicals que no coneixem. D’aquests el de l’harmònica d’aigua sembla el so d’un orgue (per mi) i els instruments d’aigua m’han agradant molt.

    ResponElimina
  14. T'anava a dir que miressis el hang, però veig que ja t'ho han dit

    ResponElimina
  15. T'estàs fent una experta en instruments musicals!
    De petita, vam formar una orquestra els meus amics i jo, amb pots de llauna. Un dels millors instruments de percussió que hi ha, tot i que no es trobi a internet. ^0^

    ResponElimina
  16. Fins ara no he escoltat i mirat tots els vídeos! Sencers!

    Gràcies per la dedicatòria, :)

    M'ha agradat molt l'harmònica de vidre i el que et recorda Escòcia!

    I m'ha impactat com sonen de forts els últims gongs en forma de bol.

    ResponElimina
  17. si busques instruments curiosos, mira els "instrumentos informales" de Les Luthiers
    http://www.lesluthiers.org/verinstrumentos.php?modo=LL

    fets amb peces comuns peròo que sonen com si fossin instruments de veritat

    ResponElimina
  18. et deixo amb waterphone, que es especialment ideal per fer els sorolls de les pelis de por

    http://www.youtube.com/watch?v=hFyv6t3OS3c

    ResponElimina
  19. Avui sí que m'has descobert instruments. Només coneixia el contrafagot (que no és ni de bon tros tan raro com els altres).

    Però, deixa, deixa, que on hi hagi un bon cello...

    ResponElimina
  20. Això dels gongs d'aigua... a mi més aviat m'ha posat una mica nerviós! És que no li he trobat musicalitat de cap mena... però bé, potser sóc jo que tinc la sensibilitat d'una roca metamòrfica!

    Caram, caram, quants instruments musicals que no en tenia ni idea. I els que hi deu haver... jo és que amb una guitarra, un baix i una bateria ja sóc feliç! I que soni e rock!

    Amb aquests dos posts que acabo de respondre un rere l'altre he après de música molt més que en dos anys! Gràcies!

    ResponElimina
  21. Ostres, quins instruments més curiosos! I és que per fer música potser només cal sensibilitat i l'instrument amb imaginació pot ser un pou inesgotable!
    Sempre s'aprenen coses noves. Gràcies Assumpta!

    ResponElimina
  22. Carai! quina varietat d'instruments curiosos....gracies! vaig a assajar ara mateix bufant en una ampolla buida...jijiji realment es pot fer música amb moltes coses diferents...

    ResponElimina
  23. ALBA.- Hehehe jo també ho vaig pensar!! Vaig dir que amb això potser podria dormir bé, però després em va passar pel cap que potser m'hauria d'aixecar moltes vegades per anar al lavabo!! :-)))


    TÍA ELSA.- Pues la gaita és un instrumento difícil de tocar según tengo entendido! Seguro que la pasaban genial!! ;-))
    Por cierto! Vieron los golazos de Messi? :-))


    Ma. VICTÒRIA.- Caram!! Doncs ara que ho dius, és cert! L'harmònica de vidre sí que fa pensar en el so d'un orgue!! :-))


    MARIA ESCALAS.- La d'instruments que deu haver en cultures que desconeixem!! ;-))
    De totes formes, suposo que tu en deus conèixer més que la majoria, que és "lo" teu!! ;-))


    PILAR.- És que quan em poso a buscar YouTubes, és com addictiu! començo i vaig saltant de l'un a l'altre i passo una bona estona entretinguda... Ah! Estic segura que la vostra orquestra era boníssima!! ;-))


    CARME.- És el premi per tu i per en MAC per ser bons "buscadors" a Google!! La veritat és que mai en ma vida havia sentit a parlar del "contrafagot" i em va fer gràcia posar-lo per endevinar ;-))
    Sí que sonen forts!! Creus que alguna vegada es deuen trencar? Semblen de ceràmica! :-)

    ResponElimina
  24. VERO.- Quan va arribar el teu comentari vaig anar a mirar a l'enllaç i la veritat és que em partia de riure en veure aquests instruments!! Em va xocar molt un que està fet amb la tapa interior d'un water!! Mare meva!! Quina gràcia!! :-DD


    PONSOO7.- Doncs no sé si l'instrument veritablement serveix per això, però el cert és que fa por de veritat! Et posen això de nit, en la foscor i... ufff... hi ha moments que sembla un gemec o un crit i tot... Quina por!!!


    MBOSCH.- Homeeeee ja sé que el cello és molt millor que tots aquests... i sobre tot si interpreta un jove músic blogaire al que agrada molt Stephen King ;-))
    Ja ens podries posar algun dia alguna peça tocada per tu, home! No cal que hi posis imatge si et fa vergonya. O poses a gravar que només surti el cello i les teves mans, per exemple :-))


    PORQUET.- Hahahahaha m'ha fet molta, moltíssima gràcia això que no hi has trobat musicalitat de cap mena als gongs aquests!! :-)) Clar, no tenen una melodia, és "aleatori", com va dir en XEXU, però tu tanca els ulls, respira fons, posa't còmode i engega un d'aquests vídeos... No el miris, només escolta'l... medita...
    Amb els ulls tancats, eh?
    Mira de respirar ben relaxadament, poc a poc... inspira...
    Eh!!
    Eh!!
    Porquet!!!
    Despertaaaaaaa!!


    HELENA ARUMÍ.- Gràcies a tu per passar per aquí!! ;-))
    Hi deu haver tants instruments que desconeixem!! Jo trobava tan sorprenent alguns dels que sortien! Em va semblar curiós! ;-))


    ELFREELANG.- Dona, no agafis només UNA ampolla, agafa'n dues o tres, com a mínim, que podràs fer més varietat de sons!! :-DDD

    ResponElimina
  25. ens està agradant molt auqest blog i et convidem al nostre: penyabogarde.blogspot.com

    ResponElimina
  26. Hahaha, aquí, aprofitant les respostes de comentaris per fer propostes cellístiques.

    Suposo que algun dia ho faré això del vídeo. Aviam quan m'animo.

    Ei, espera, de fet em pots veure al YouTube!! Bé, pots veure el meu clatell! Hahaha. Has d'escriure al YouTube: The Letter Home - La música de les paraules. Al quartet i a mi gairebé no se'ns sent perquè la cantant estava molt amplificada però bé... Algo és algo.

    ResponElimina
  27. PENYABOGARDE.- Hola!! Alguna vegada us he visitat, però em temo que no estic a l'alçada! ;-))


    MBOSCH.- Homeeeeeeeeee quina emoció!! He vist el teu clatell!! ;-))
    Però tu no saps què fas!! M'has donat pistes!! No saps que jo puc trobar tot el que vulgui googlejant? Jo sóc una "camuflada" aquí, però en realitat sóc la millor ciber-detectiu que has pogut creuar-te a la xarxa... Ara segur que puc trobar un munt de fotos on surtis!! :-DD

    ResponElimina
  28. Assumpta, i la inspiració?? Ja toca post nou, no??

    ResponElimina
  29. YÁIZA.- Ja està, ja està!! :-DDD
    Has vist el clatell de l'MBOSCH? Mira el seu comentari d'aquesta tarda, busca l'enllaç i veuràs el seu clatell :-DDD

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!