dimarts, 19 de juliol del 2011

Endevinar el personatge.- Juliol.- Tercer dia de joc i... ja tenim encertant!

Estimats companys d’afició bloguera:

Doncs sí, malgrat pugui semblar difícil, ja tenim un encertant (el que no serà tan difícil és endevinar qui és l’encertant).

En aquesta ocasió havia pensat en una persona que estava segura que ningú recordaria el nom, però que tothom recordaria el fet de la seva mort. La meva idea era guiar-vos fins a aquell tràgic accident i que llavors, amb l’ajut de les fotos i les altres pistes donades poguéssiu saber exactament a qui em referia.

De moment ja us havia donat una pista important en parlar de la seva mort “inesperada i SORPRENENT” i és que jo sóc de lletres i cada paraula que he escrit té el seu sentit.

Les pistes que tenia per avui eren aquestes:

- La nostra personatge misteriosa va néixer als Estats Units.
- L’accident en que van morir ella i els seus companys va ser vist en directe per molts milers de persones.

I és a partir d’aquesta tercera pista que jo esperava que podrien arribar ja algunes respostes correctes.
La quarta era ja molt, molt fàcil doncs deia:


- No sé pas quines lectures feia de petita, però no m’estranyaria que aquests llibres es trobessin entre els seus preferits:
























Llavors, veient naus espacials, parlant d’un accident vist en directe i de morts inesperades i sorprenents, crec que era impossible no recordar el cas del Challenger, per tant, estava segura que no ho podríeu trobar difícil.

Però resulta que les pistes tercera i quarta no han fet falta doncs aquest matí he trobat al correu aquest comentari:

"Ja sé qui és però he de reconèixer que ha sortit per pura sort.
T'ho vull explicar: Amb la pista dels anys de defunció he anat repassant les entrades de la Wiki de cadascun d'aquests anys, igual que vaig fer ahir amb les dels anys de naixement, clicant els noms de dones que havien nascut i mort en aquells anys per veure si sonava la flauta. Però la flauta no ha sonat perquè la nostra dona misteriosa no consta com "personatge famós" nascut o mort en l'any respectiu, en canvi el que si consta a la pàgina de l'any 1986 és l'accident del Challenger cosa que he vist de passada (i aquí la sort) però que m'ha fet pensar: I si ho fos?, I si, ara que s'han acabat els viatges dels transbordadors espacials, l'Assumpta ho ha volgut recordar?. :-D
I ha resultat que si, que la nostra dama misteriosa és una de les astronautes que van morir en aquell accident. Més concretament, es tracta de Sharon Christa Corrigan McAuliffe (2 de setembre del 1948 – 28 de gener del 1986). :-))
"




I, sí, MAC, sí, l’encertes de ple! ENHORABONA!!

Curiosament, de les altres propostes que hi ha, dues –EL VEÍ DE DALT i la M.TERESA- coincideixen en la mateixa persona: Montserrat Roig que, per les dades de naixement i mort, i el fet de tenir dos fills, s’adaptaria molt bé a la persona que buscàvem.

Molt interessant també la proposta d’ELFREELANG que diu Diana Fossey, i el cert és que les pistes donades de moment coincidirien força si no fos per la de la data de naixement.

Així doncs, aquest mes tan sols hi ha un punt i és per en McABEU
.

A tots els que heu anat entrant i deixant comentaris, donar-vos les gràcies ben sincerament per jugar i animeu-vos a seguir participant cada més!


CLASSIFICACIÓ GENERAL (Els empats van per ordre alfabètic)

TRES ENCERTS: McAbeu
DOS ENCERTS: -----
UN ENCERT: Carme Rosanas, Elfreelang, Òscar, P-cfacsbc2v i XeXu

13 comentaris:

  1. Ni la més remota idea de qui era... ni tampoc sabia que a l'explosió del Challenger havia mort cap dona. Jo no hauria tingut la sort d'en Mac de passar la vista per sobre, no ho hagués relacionat. Però en Mac és en Mac, i la sort és pels que la necessiten.

    ResponElimina
  2. Ni ho havia vist i ja l'ha encertat...?!!
    En McAbeu te massa nivell...

    ResponElimina
  3. Es comunica oficialment que s'ha fet un control antidòping al senyor McAbeu i ha donat positiu més que positiu!

    Per tant queda eliminat i no podrà participar en el proper joc de pistes!

    És que ho acapara tooooot! ;p

    ResponElimina
  4. Gràcies, estic content d'haver-la encertat. :-)
    De totes maneres he de dir que més que nivell, el que tinc és poca feina i per tant massa temps per googlejar; i si a més hi afegiu que m'ho passo molt bé mentre "investigo i busco pistes" doncs ja està tot explicat. ;-)
    Bé, tot no. És cert que vaig donar positiu al control antidòping però va ser perquè me'l van fer just després d'encertar la resposta i clar amb la celebració i tal doncs allò va passar tots els límits... però ja ho he impugnat, que jo no sabia que l'aigua de Vichy estigués prohibida! :-DD
    ... És el que ha dit en XEXU, "en Mac és en Mac" i això potser es pot controlar però no es pot evitar :-))

    ResponElimina
  5. XEXU.- Tens tota la raó, en Mac és en Mac i, a més de la seva capacitat, ara es demostra que té sort! ;-) Suposo que és allò que en diuen "la sort dels campions"... però no el deixeu escapar-se!! Persistiu! :-DD


    JOMATEIXA.- Això és perquè deus passar poques "hores" connectada :-)) Ha estat 48 hores posat!... Ara bé, tu mateixa ja saps com les gasta en MAC! ;-))


    EL PORQUET.- Hahaha es dopa amb una droga de disseny anomenada "googleina", de la que en sap fer un magnífic us ;-))
    Ei, però com li dic a en XEXU... no us rendiu!! El mes que ve un altre personatge que, crec (de veritat) que no és difícil :-)


    McABEU.- Reverències, crack!
    Això de tenir poca feina no és precisament una bona notícia... sortosament aquí estic jo posant personatges misteriosos per omplir aquestes hores! ;-))
    Apaaaaaaa et dopes amb aigua de Vichy! com la meva sogra!! :-DD

    ResponElimina
  6. Jo tampoc en tenia ni idea, però... i ara riuràs, sabia que aquests ulls em sonaven, recordo perfectament aquesta foto ara que la veig, perquè al seu moment em va impactar molt...clar que llavors jo estava embarassada de l'Arnau i tot em feia més sensació que l'habitual...

    Bon joc!

    ResponElimina
  7. Es que ha de ser del gas de l'aigua de Vichy per força, dels Mojitos no pots donar positiu que només porten ingredients vegetals... i per tant naturals, no? :-DD

    I, tens raó, que tingui massa temps per Googlejar no és de cap manera una bona notícia però, com diem els catalans, "es lo que hay". :-P

    ResponElimina
  8. tens raó, ara amb les nenes per casa i encara sense vacances vaig conectant només a estonetes... jeje

    ResponElimina
  9. Doncs gràcies per presentar-me-la! No la coneixia pas...i en McAbeu quina traça per fer servir la wikipedia, si simplement amb els anys de naixement i mort ja ha sapigut qui era..seria un bon investigador privat!

    Aviam si el pròxim joc ens ho poses una mica més fàcil!

    ResponElimina
  10. Mira que li vaig donar voltes ....i en això no hi vaig pensar....vaig fer un rastreig a la xarxa de les dones mortes en estranyes circumstancies entre el 1981 i el 1991 però no vaig saber trobar la resposta felicitats al gran McAbeu!!!!!

    ResponElimina
  11. Oooooh! M'he perdut aquest joc mentre estava "fora de joc". Segurament no l'hagués pas encertada, però sempre m'agrada jugar.

    Felicitats al super Mc!

    ResponElimina
  12. ZEL.- Et crec perfectament, perquè a mi també em va quedar gravada la cara d'aquesta noia :-))
    Hi havia dues dones a la tripulació, però l'altre era una "astronauta de veritat", Judith Resnik una persona amb un currículum impressionant.
    Però suposo que la gent es va quedar més amb la Christa perquè era una civil, una mestra.
    Veure en directe aquell accident és de les coses que es queden gravades. Com els avions estavellant-se contra les Torres Bessones a Nova York.


    McABEU.- És que el gas de la Vichy... al tantu, eh?, que pot semblar inofensiu, perooooo...
    No, no, els Mojitos res, això no és segur :-D
    A veure si arriba aviat el dia en que no tinguem tant temps lliure per Googlejar... però, mentrestant, gaudim-ne! ;-))


    JOMATEIXA.- I ben fet que fas! ;-) Les nenes han de ser el primer!! :-)


    BARCELONA M'ENAMORA.- Això és que deus ser molt jove! ;-)
    De totes formes aquest any se n'ha parlat molt, va fer vint-i-cinc anys de l'accident i, a més, s'han acabat els viatges dels transbordadors espacials...
    Llavors, quan va passar, les imatges sortien per la tele cada dia un munt de vegades. Tal com diu la ZEL, la cara d'aquesta noia la reconeixem de seguida, pobreta.
    En MAC és un mega-crack! ;-))
    I sí, sincerament, crec que el proper personatge el trobareu més fàcil (jo ja sé qui és hehe)


    ELFREELANG.- Siiii? Em fa il·lusió que, tan sols amb dues pistes també et posessis a investigar... Gràcies! ;-)
    Ja veuràs que el proper el trobareu més fàcil (bé, així ho crec!) :-)


    M.TERESA.- Hahahaha és "El rival a batre" ;-))


    CARME.- Ep! Espero que el teu "fora de joc" fos per causes bones i no pas per res dolent :-))
    D'aquí unes setmanetes, un altre personatge ;-)

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!