dissabte, 18 de juny del 2011

Harry Potter... s'apropa el desenllaç

No sóc gens cinèfila, així que no té res d’estrany si dic que no vaig al cinema des del mes de novembre de l’any passat... i és igualment cert si afegeixo que l’anterior vegada va ser fa uns dos anys... i si ens remuntem més enllà en el temps no sóc capaç de recordar la data però, el que sí estic segura és que totes elles va ser per anar a veure pel•lícules de Harry Potter.

El proper 15 de juliol s’estrena la darrera de les vuit que hauran portat a la gran pantalla els set llibres de la sèrie. I és que el setè volum s’ha desdoblat en dos films.

He llegit cada una de les novel•les dues vegades. Sempre presumeixo que vaig començar a llegir-les abans del seu gran boom de popularitat, ja que la meva germana va descobrir el primer llibre a l’Abacus quan era encara l’únic traduït al català (l’any 1999) i quan la seva autora, J.K. Rowling, tot just havia escrit el tercer en anglès i, evidentment, no s’havia fet cap de les pel•lícules, la primera de les quals es va estrenar l’any 2001.

Com li va agradar me’l va passar i va comprar el segon, que el novembre del mateix any 99 havia sortir a la venda en català...

Ràpidament les històries del jove mag s’anaven fent més i més populars i se’ls atribuïa el mèrit d’haver aconseguit que molts nens, adolescents i joves s’haguessin aficionat a la lectura.

La meva amiga Vero em va enviant trailers d’aquesta darrera pel•lícula per anar “fent boca” mentre esperem l'estrena. Avui, a través d’un dels que ella em fa arribar, he trobat aquest vídeo que m’ha fet molta gràcia perquè, a més de noves escenes, és pot veure l'evolució dels personatges al llarg dels anys.


Ja estem impacients!

Però després els trobarem a faltar!!

36 comentaris:

  1. Jo m'he n'he llegit unes 4 o 5 em sembla de la serie del Harry Potter més que res per curiositat i les vaig trobar força distretes i les pelis les he vist aunt les han passat per la tele o sia que m'esperaré a que la passin per TV3 ....crec que encara et guanyo amb això de la darrera vegada que vaig anar al cine...ni m'enrecordo

    ResponElimina
  2. ui en lloc d'aunt volia escriure quant

    ResponElimina
  3. Lo hermoso de esta zaga es ver como van creciendo sus personajes, yo tampoco me pierdo una, por una simple razón, Dami es fana de Harry y sus amigos, obvio leyó todos sus libros. Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  4. Uuuuuuuuh!! Jo sóc MOLT fan de Harry Potter. Jo també presumeixo d'haver començat abans que es fessin famosos, però a més també puc presumir d'haver "crescut" amb Harry Potter, ja que sempre tenia més o menys la mateixa edat que ell quan sortia el llibre publicat! Els tres primers els he llegit moltíssims cops, i els altres... més d'un cop tots, excepte l'últim, potser.
    Ara fa temps que el fanatisme va quedar apartat, però estic segura que tornarà a reviure amb l'aproximació de l'estrena... (tot i que prefereixo, de llarg, els llibres!)

    ResponElimina
  5. Les imatges del trailer són força espectaculars, i caram amb la neneta de la pel·li, com ha crescut! Però bé, ja saps que et faria un llengot, t'increparia i deixaria en evidència que em sembla una història lamentable, i això que sóc un client habitual i assidu de l'Elephant House, la cafeteria on la Rowling baixava a escriure quan no la coneixia ni Déu (fan uns nachos excel·lents!).

    Però no faré res de tot això, per un motiu. Bé, per dos. Perquè per fi s'acaba. I sobretot, perquè per Nadal estrenaran El Hobbit al cinema! Torna Tolkien, aparteu les criatures!!

    ResponElimina
  6. Harry Potter, he llegit tots els llibres i el que em va agradar més és el primer, la novetat, la presentació dels personatges... Les pel•lícules també les he vist, tret de la última que no la vaig poder acabar, molt lenta i no m’agradava.
    Anar al cinema és caríssim, fa molts i molts temps que no hi anem, les pel•lis a casa i si no ens agrada la canviem (les crispetes i/o els gelats no ens falten mai) ;D

    ResponElimina
  7. Jo també sóc dels que va començar a llegir-ho abans del boom, i va ser per recomanació de la meva profe d'anglès. De fet, m'he llegit tots els llibres en versió original, i vaig tenir la sort d'estar al regne unit quan va sortir l'últim, fent mitja hora de cua per compar-me'l a una llibreria amb gent disfressada i tal.

    Tampoc m'he perdut cap pel·lícula, i evidentment aniré a veure la última.

    ResponElimina
  8. Quan uns llibres t'agraden i en fan pel·lícules es generen uns cuquets a la panxa ben curiosos.
    Em recordes quan van fer les pel·lis del Senyor dels Anells. Cada nadal esperavem amb els amics l'estrena de cada part i quan es va acabar, ens feia cosa que s'acabés. Ais quins temps!

    ResponElimina
  9. I jo encara no he vist la primera part de les Reqlíquies!!! quina impaciència!!!

    Jo em vaig enganxar tard a la saga, ens passava els llibres la cosina petita d'en Carles :) però ara crec que ens interessa més a nosaltres que no pas a ella!

    ResponElimina
  10. Que us ho passeu molt bé fans del Harry Poooootteeeeer!

    Jo em sembla que no hi aniré! Aniré a veure més aviat Tokio Blues! je, je ,je...

    ResponElimina
  11. Jo també em vaig enganxar a Harry Potter bastant abans de les pelis. Recordo que no deuria tenir més de set anys i el meu pare em llegia "La pedra filosofal" abans d'anar a dormir. Per tant, en sóc fan. De les pelis ja no tant però tot i així les he anat veient.

    XeXu, estic amb tu pel que fa a El Hòbbit. Sóc un enoooooooorme fan de Tolkien.

    ResponElimina
  12. Ole Carme, Murakami power!!! Aquí, fent la guerra des de dins, minant la moral a l'Assumpta, hahaha. Ostres, que bé que m'ho passo amb les nostres ximpleries.

    MBosch, Tolkien forever! Mort, però forever igualment! Per quan la pel·li de Els fills d'Hurin??

    ResponElimina
  13. ELFREELANG.- Dona!! si només te'n falten dos!! ànim!!
    Sincerament, són millors els llibres que les pel•lícules. El que passa és que al cinema els efectes especials, els escenaris, els exteriors, tot és una passada, però els llibres són genials!! :-)
    Si jo fos tu, tornaria a començar pel primer i, poc a poc, anar-los llegint tots... i fer-ho amb mirada adulta... segur que et sorprendrien.
    No pateixis per l'errada, s'entenia bé ;-)


    TÍA ELSA.- Qué suerte!! vos tenés la excusa perfecta para ir al cine, disfrutar de la peli y decir que vais por vuestro hijo :-))
    Besos!


    YÁIZA Quina sort haver crescut amb en Harry, en Ron i l’Hermione!! Jo ja era “grandeta”... fa dotze anys ja en tenia trenta-set! Sempre he pensat que podria ser la mare d’en Ron! :-D
    Jo també prefereixo els llibres, i tant! Tot i que les pel•lícules m’agraden molt pels escenaris, tant interiors com exteriors i tot el tema d’efectes especials.
    Sempre he pensat -a veure què en creus tu- que aquests llibres tenen com una doble lectura: per infants i per adults. Els més petits veuen les aventures, la màgia, la lluita dels bons i els dolents... però els adults podem veure al darrera una sèrie de crítiques a la burocràcia, al poder, al totalitarisme... la mateixa idea de la puresa de la raça per part dels seguidors de Voldemort recorda molt certes ideologies...
    En fi, que ja estic esperant poder veure-la!! ;-)


    XEXU.- Totes les pel•lícules de la sèrie tenen uns efectes especials molt bons... i, clar que ha crescut l’Hermione! :-) Han passat deu anys entre la primera i la darrera pel•lícula (en realitat representen gairebé vuit anys en la vida dels protagonistes: des d’una mica abans del principi de curs de primer any fins al que seria el final de curs del setè any)
    Com saps que és una història lamentable si no els has llegit? (haver vist algun tros “sueltu” d’alguna pel•lícula fent zapping per la tele no té valor) Per saber si un llibre és bo o no, s’ha de llegir ;-)
    Finalment et diré que no entenc que el fet de ser seguidor de Tolkien t’hagi de fer contrari de Rowling... aprèn d’en MBOSCH que li agraden tots dos! :-P
    Mira’l ell com presumeix dels seus viatges a Edimburg... què dolentíssim arribes a ser!!
    (Després tornaré a ficar-me amb tu, que has deixat més comentaris hehe)


    JOSEP LLUÍS.- Siiiiiiii ;-) I ens comprarem una mega-ració d’aquelles gegants de crispetes per compartir (que jo en menjo un 70% i tu un 30% hehehe) i un parell de coca-coles d’aquelles amb el seu gel... què bo!! Iupiiiiiiiiiiii :-D
    I tu t’ho passaràs genial gaudint dels preciosos escenaris anglesos, escocesos... i jo totalment dins de la història!! Ja tinc ganes que arribi! ;-)

    ResponElimina
  14. QUADERN DE MOTS.- Ostres, crec que ets l’única persona del món que li ha agradat més el primer llibre!! Imagina que a mi la meva germana me’l va deixar i em deia “tu segueix llegint, encara que al principi se’t faci pesat, tu segueix, que al final t’agradarà” i així mateix va ser... i el segon millor que el primer i el tercer millor que el segon... jo trobo que va in crescendo.
    Certament, la setena pel•lícula és molt lenta... però és que la primera part del llibre és així... és pas a pas tot el temps que els protagonistes passen “desorientats”, sense saber què fer, el temps va corrent però ells estan desorientats, no saben ben bé ni què busquen ni on ho busquen... és una part molt psicològica. A mi em va agradar, però admeto que jo sóc incondicional i que a algú que no li agradi tant és normal que se li pogués fer pesada :-)
    Tens raó, anar al cinema és caríssim. Deixant a part les pel•lícules de Harry Potter, he estat recordant i la darrera vegada que hi varem anar va ser l’any 2004 (de veritat, eh?) del 2004 fins al dia d’avui, jo he anat cada vegada que s’ha estrenat una de Harry Potter i prou... i en Josep Lluís potser un parell de vegades més a veure alguna que li interessava molt (però si són de tipus de guerres, històriques i així no m’agraden, jo no hi vaig hehe... per exemple, ja deu fer cosa de quinze anys, La lista de Schindler, hi va anar sol, jo no i algunes d’aquest tipus, fa un parell d’anys una que passava a Anglaterra, però ara no recordo el títol... quelcom tipus “remordimiento” o alguna cosa així)


    GOTHAM.- Quina sort poder-los llegir en anglès!!... bé, quina sort, no... quin currelo d’haver estudiat bé l’idioma. La meva amiga VERO (la que em passa els trailers) també els ha llegit en anglès, els té tots i em diu que jo els hauria de llegir també en anglès, però no m’atreveixo... el meu nivell és molt inferior al seu i em poso nerviosa quan començo a llegir i em perdo, agafo el diccionari... i no, així no gaudeixo d’un llibre. D’altre banda sé que fins que no m’atreveixi a fer aquest “salt” i dir “doncs ho intento”, el meu anglès seguirà essent la cosa “d’anar per casa” que és ara... així que... ho hauria de provar :-)
    I és clar que hem de veure les pel•lícules també!! ;-))


    RITS.- Recordo la il•lusió que em va fer quan van estrenar la primera pel•lícula!! I així ha estat cada vegada... En Josep Lluís no ha llegit els llibres però ha vist tots els films perquè li agrada molt tota la part de l’ambientació i tal.
    Tinc ja ganes d’anar a veure aquesta última!
    Ehem... he d’admetre que només he llegit un llibre de Tolkien... i no és cap dels del Senyor dels Anells, és Roverandom (aquest no l’ha llegit ni en XEXU!! Hehehe) ;-)


    TU, JO I L’OTIS.- Ostreees!!! I què faràs si no has vist la primera part? Això ho has de solucionar com sigui!! :-)
    Conec moltíssima gent adulta que és absolutament seguidora de la sèrie... i és que, quan et fiques en aquell món, enganxa molt!
    Jo recordo estar llegint el quart llibre, quan va sortir, per la nit... i menjant xocolata per tenir força contra els atacs dels demèntors hehe ;-))


    FERRAN.- Molt ben dit!! ;-))
    A més, tu segur que la veuràs en versió original!!... quina sort. Aquí a Reus segur, segur que “toca” en castellà... així anem.


    CARME.- Moltes gràcies!! Em fa una il•lusió!!... És com una “festa grossa” cada vegada que n’estrenen una! ;-))
    No em diguis que també fan pel•lícules d’en Murakami!! :-D
    D’acord, gràcies per avisar... ara ja sé quina NO he d’anar a veure hehehe
    (Què trapella!!!) :-D

    ResponElimina
  15. MBOSCH.- Oh!! Quina escena tan tendre aquesta del teu pare llegint-te Harry Potter abans d’anar a dormir... Bé, i a part de tendre, ho trobo genial, així s’aficiona un nen a la lectura i així estàs tu actualment de lector, que portes un ritme impressionant i, a més, fent bones ressenyes al teu blog ;-)
    En quant al tema TOLKIEN... ufff... jo potser el llegiria, però és que li agrada a en XEXU i això em frena una mica... no sé :-P


    XEXU.- M’ha agafat un atac de riure quan he vist aquest comentari teu, mala persona!!
    Com us pot agradar aquell torturador de gats disfressat de Johnny Walker? El refinament de la tortura, fer patir pel plaer de fer patir... i demanar ser matat... aquest llibre és horrible (parlo de Kafka a la platja, per qui no l’hagi llegit) maldat per maldat.
    Però bé... deixem-ho hehehe... mai Murakami vendrà una quantitat lleugerament similar a la de Rowling :-P
    Entre Harry Potter i el... ostres, com es diu el “vostre” protagonista?... Frodo?... em sona que Frodo per un post que vas fer tu una vegada, no?... Doncs tu mira els èxits de taquilla del “meu” i del “teu” i ja està... :-D
    Jo et proposaria un tracte, però ja sé que no voldràs... i t’ho dic de veritat. Consistiria en llegir-me jo tots els de Tolkien i tu tots els de Rowling... i et prometo que si acceptes jo ho faig... i així podem parlar amb propietat dels continguts d’una i una altre sèrie. Evidentment no tots seguits perquè els avorriríem, seria cosa de fer en anys... un parell de llibres per any... els de Rowling són set... posem en tres anys. Acceptes?

    ResponElimina
  16. Jo dec ser molt rar. No he vist cap pel·lícula de Harry Potter sencera. No aconseguisc aguantar més de deu minuts.

    ResponElimina
  17. Ho sento però estic amb en Xexu. Potser ven més la Rowling, però en Murakami pot aspirar a un Nobel de literatura, em penso. En quan a en Tolkien (un monent que em poso de peu) el paio era carrincló a dojo, però les històries eren sòlides. I consti que no em desagrada el Potter, però l'argument que "té uns efectes especials boníssims" el trobo francament millorable.

    Per cert, jo me'ls he llegit tots. La narrativa fantàstica de Tolkien, la literatura de Murakami, i els còmics de la Rowling. Els he gaudit tots, però les comparacions són odioses.

    ResponElimina
  18. Uiiii doncs jo no n'he vist ni una del Potter! La veritat és que sempre m'han fet força mandra.

    Fins i tot fa molts anys em vaig comprar un llibre del Harry Potter en anglès, per allò de com que és literatura més o menys juvenil doncs potser l'anglès seria més fàcil de seguir... però al cap de dos capítols ja m'estava avorrint i allà s'ha quedat per sempre.

    Bé... no sempre podem coincidir en tot no?

    ResponElimina
  19. jajaja quin debat més interessant!

    He de dir que a mi m'agrada Tolkien, Rowling i Murakami (bé, d'aquest últim només he llegit una novel·la i mitja). Tot i així, el que he experimentat llegint Tolkien no m'ha passat amb cap altre autor.

    Assumpta, m'ha fet molta gràcia quan parles d'en Johnny Walker de "Kafka a la platja". És el llibre que estic llegint ara i la turtura dels gatets la vaig llegir precisament ahir. Es nota que la novel·la et va marcar eh...

    XeXu, jo també espero peli dels fills d'en Hurin però també del Silmaríl·lion, fulla de Niggle, La llegenda de Sigurd i Gudrún etc, etc, etc.

    ResponElimina
  20. JPMERCH.- No, no ets gens rar :-)
    Sincerament, el que jo no entenc és com hi ha gent que "només" ha vist les pel•lícules perquè, en la meva opinió, no pots entendre-ho tot realment si primer no has llegit la història.
    Les pel•lícules estan molt bé si has llegit els llibres, sinó es queden com "coixes".
    Ah!... bé, hehehe... el meu marit només ha vist les pel•lícules però no ha llegit els llibres, però qualsevol mancança cinematogràfica, jo li he explicat, o sigui que ell sap molt més per endavant :-)


    JOAN.- A veure, si llegeixes bé el comentari d'en XEXU (el segon), veuràs que hi ha aquesta frase "Ostres, que bé que m'ho passo amb les nostres ximpleries.... i d'aixó, seguint la broma començada per la CARME, anava la resposta que li he donat a ell :-)
    Evidentment, mai de la vida intentaria comparar MURAKAMI i ROWLING perquè no tenen res a veure i seria absurd...
    La broma ve de comentaris anteriors, tant al meu blog, com al blog de llibres d'en XEXU i amb intervenció de la CARME i altres persones.
    És cert que no m'agrada MURAKAMI, però bé, ja diuen que hi ha gustos per tot.
    En quant a TOLKIEN, no puc dir si m'agrada o no, perquè tan sols he llegit un llibre: Roverandom (que, per cert, em va semblar una història que estava bé, però sobrecarregat de personatges fins a tal punt que es feia una mica pesadet) i aquest llibre no és de la sèrie d'el Senyor dels Anells... Potser els llegiria i m'agradarien i, qui sap, potser fins i tot m'agradarien més que els de la ROWLING... però, de moment, no els he llegit (ni he vist cap pel•lícula) per tant, no puc comparar. El que sí sé és que els de Harry Potter em van enganxar i que m'ho he passat molt bé llegint-los.
    El tema de les vendes i els èxits de taquilla era per respondre el comentari de la CARME i el XEXU.
    Com he dit, jo no he llegit Tolkien. Sí he llegit Murakami i si algun dia li donen el Nobel, doncs no serà més que la confirmació que no tots els Nobels m'han d'agradar... jo tinc els meus gustos particulars, per molt que em diguin que un autor és boníssim, si no m'agrada, no m'agrada :-)


    EL PORQUET.- Com he dit a en JPMERCH, personalment, crec que no es pot gaudir de les pel•lícules de Harry Potter si no has llegit els llibres.
    I, en quant als llibres... ai!! llàstima que no tinguessis la meva germana a prop! hehe ;-)
    Ho dic perquè si veus la resposta que he donat a QUADERN DE MOTS... espera que et copio el trosset:
    " a mi la meva germana me’l va deixar i em deia “tu segueix llegint, encara que al principi se’t faci pesat, tu segueix, que al final t’agradarà” i així mateix va ser...” :-)
    I és que he de dir que les primeres cent pàgines del primer llibre em semblava fluix de solemnitat, no veia que allò em pogués acabar agradant... però em vaig equivocar i la meva germana tenia raó...
    I si li dones una altre oportunitat? :-))


    MBOSCH.- Hehehe m’alegra que t’agradi aquest debat! ;-)
    De fet jo només pretenia dir que vaig molt poc al cinema, però que les de Harry Potter no me les perdo mai, que em va fer gràcia aficionar-me als llibres quan encara no eren coneguts al nostre país i que m’ho he passat molt bé llegint-los i rellegint-los :-)
    I el que no entenc és que sembli que si t’agrada TOLKIEN hagis de menysprear ROWLING o al contrari... és com si algú que llegís Agatha Christie hagués de dir que Arthur Conan Doyle és dolent i viceversa... doncs bé, a mi m’agraden tots dos... i, el que és més, sempre he pensat que probablement la sèrie d’el Senyor dels Anells m’agradaria, però mai fins al punt de comprar-los (els de Harry Potter me’ls ha anat deixant tots la meva germana)
    Sí, la veritat és que aquesta escena de MURAKAMI em va fer esgarrifar i vaig pensar que llegir llibres per “patir” doncs no és el meu ideal, la veritat... aquest refinament de la dolenteria no m’agrada. Diu en JOAN que potser li donaran el Nobel, doncs molt bé, no serà el primer autor amb Nobel que a mi no m’agradi ;-)

    ResponElimina
  21. jo els he llegit tots i he vist també les pelis amb les meves filles. Casualment avui la petita fa 10 anys i li he regalat el DVD de la setena.

    ResponElimina
  22. Assumpta, (a cau d'orella) tu sabràs perdonar-me algun dia si et dic que tampoc no he llegit els llibres? Però no li ho digues a ningú. Eh?:)

    ResponElimina
  23. JOMATEIXA.- Ostres, quin regal tan bo!! M'encantaria a mi :-) i és que així podria tornar-la a veure per "posar-me a punt" per empalmar amb la vuitena i darrera (snif)! ;-)
    Felicita a la teva petita! 10 anys és una edat preciosa! Una barreja de nena i noieta molt maca!
    Que una experta lectora com tu els hagi llegit tots, em dóna ànim!! :-DD


    JPMERCH.- M'has fet riure!! :-)
    Però si ja ho havia entès!! així mateix ho pensava... per això t'he dit que, si no havies llegit els llibres era difícil que et poguessin agradar les pel·lícules.
    Ui, m'enrotllo molt en les respostes però sembla que m'explico fatal :-)
    Ho intento de nou: Tu has dit que no aconseguies veure més de deu minuts d'una pel·lícula de Harry Potter i el que jo volia dir és que "no m'estranya doncs, si no has llegit els llibres, les pel·lícules es queden coixes, perden molt" (o sigui, que ja deduïa de les teves paraules que no els havies llegit)
    En tot cas, sempre ets a temps d'aficionar-t'hi (a les novel·les!!) :-DD

    ResponElimina
  24. T'expliques molt bé i ho havia entés, però a mi també m'agrada parlar.
    Saps l'única cosa que he fet que té a veure amb Harry Potter? Quan s'estrenà la primera pel·lícula i va eixir el videojoc, li'l vaig regalar a una nebodeta i la xiqueta volia que jugara jo en comptes d'ella per a que passara jo els perills i no ella ja que li feia por.
    Per cert, la pel·lícula, com es dirà?, Harry Potter es va casar, potser?
    Paraula de comprovació "trons". Harry Potter s'ha emprenyat amb mi.

    ResponElimina
  25. "Com he dit a en JPMERCH, personalment, crec que no es pot gaudir de les pel•lícules de Harry Potter si no has llegit els llibres".

    Ep, discrepo! Ostres, altre cop? ja portem dues discrepàncies en quatre dies! (però el bon rollo prevaldrà, hehe ;)

    No me n'he llegit cap, de llibre d'en Potter, però les pel.lícules les he disfrutades com una mala cosa. El que sí deu ser veritat és que les pel.lis es deuen assaborir de forma diferents si s'han llegit els llibres o no.

    ResponElimina
  26. Sentint-ho molt, no accepto. No els vull llegir. Si algun dia surt de mi, perquè ja no queden més llibres al món, potser ho faré. Però és que no em ve gens de gust. Que em perdo bones coses? Segur. Què hi farem.

    Perdona que et digui, però la suma de les tres pel·lis del Senyor dels Anells, que n'és una de sola, és récord d'Òscars guanyats. En total, em sembla que 18. Compte.

    I en parlaríem, eh? Murakami és també un súper vendes. A veure si et picaràs els dits. Que a la Rowling se li ha acabat la mamella, i Murakami està més fort que mai... 1Q84 és l'hòstia en vinagre. I ningú mata gats!

    ResponElimina
  27. Assumpta els millors llibres que he llegit mai!!! Quan vvaig acabar el setè llibre vaig plorar tant... mai els oblidaré, vaig sentir que perdia la meva altra vida, els meus amics Harry, Ron i Hermione...

    Ara, les pel·lícules sempre m'han decebut una mica, trobo que hi ha moltes coses que passen per alt, no creus

    ResponElimina
  28. JPMERCH.- Ah, d'acord!! :-))
    A mi també m'agrada molt parlar hehe... llàstima que aquesta tarda he tingut dues reunions a la parròquia i he estat molta estona desapareguda del blog que sinó t'hauria contestat més aviat :-)
    Genial la teva neboda!! T'envia a tu a passar els perills!! ;-))
    Clar, és que amb el videojoc potser vas agafar alguna idea equivocada... Tu llegeix els llibres amb calma, poc a poc i gaudeix-ne! ;-)
    (Ei, que al final sí que es casen, eh? hehe)


    FERRAN.- D'acord, accepto la teva protesta i canvio la frase ;-)
    Ara queda així: "Com he dit a en JPMERCH, personalment, crec que no es pot gaudir PLENAMENT de les pel•lícules de Harry Potter si no has llegit els llibres" :-)
    Saps quin és el problema? que, com que jo sí que els he llegit, quan les veig, m'adono de la gran quantitat de coses que falten i, clar, doncs trobo a faltar un munt de detalls... però ja et dic, en Josep Lluís les ha vist totes i no ha llegit cap llibre... però jo li faig explicacions "extra" :-)


    XEXU.- Ufff quin pes m'has tret del damunt!! ;-))
    Et prometo que si haguessis acceptat ho hagués fet i amb bona disposició i mirant de gaudir-ne, però quan ho vaig acabar d'escriure vaig pensar "mira que si accepta"... perquè amb un sol llibre sí que m'hagués fet gràcia una juguesca d'aquest tipus, però són molts! així que gairebé m'alegra que no acceptis :-D
    Hi ha una peli del Senyor dels Anells que és una sola i la suma de tres? això no ho he entès... No hi ha una pel·lícula per cada llibre?
    En tot cas, ja et crec que tingui molts Oscars (no en tenia ni idea, però si m'ho dius, m'ho crec) pensa que jo t'estava responent en broma perquè penso que tu també feies broma en encetar aquesta "polèmica", oi? :-)
    No, no, MURAKAMI em va decebre molt amb l'altre llibre, no em vull arriscar a llegir-ne cap altre per molt que tu el qualifiquis amb aquesta expressió que a mi no m'agrada... i si li donen un Nobel, doncs genial, també li van donar el Nobel de la Pau a l'Obama hehehe i és que aquests premis estan desprestigiats :-D


    FINESTRETA.- Guapaaaa, preciosaaaa, quina il·lusió llegir un comentari així!! ;-))
    Jo també els trobaré a faltar... recordo un estiu, quan llegia el tercer, que estava tan ficada a la història... i amb el quart, llegint per la nit, i s'anava fent tard i no podia deixar-lo i anava pensant "unes pàgines més, unes pàgines més" :-)
    Pensa que sempre els podrem rellegir! Tantes vegades com vulguem... i sempre hi descobrirem coses noves! ;-)
    Tema pel·lícules... A veure, com ho explico? hehehe... A mi m'encanten i sempre les espero amb candeletes... però això no evita que reconegui que hi ha punts que em deceben una mica... A veure si pensem igual :-) Jo entenc que tots els detalls d'un llibre no caben a una pel·lícula i que s'han de suprimir coses, el que m'empipa es que es canviïn coses i això a vegades passa i no m'acaba de convèncer. Cada vegada que veig una cosa canviada m'enfado... i la meva amiga VERO (que s'ha llegit tots els llibres tres o quatre vegades) em diu que no m'ho he de prendre així :-D

    ResponElimina
  29. Assumpta, estic completament d'acord amb la teva visió de la doble lectura. També trobo que els llibres han madurat amb els anys. És a dir, que potser els primers són més infantils que els últims, no trobes?
    Jo crec que són uns llibres que parlen molt i molt de l'amistat. Entre d'altres moltes coses, com tu has dit!
    (per aquí hi ha molt detractor de Harry Potter... haurem de fer neteja!)

    ResponElimina
  30. YÁIZA.- És ben bé com si els llibres haguessin estat pensats perquè els lectors anessin creixent amb els protagonistes :-)
    Jo, que els vaig començar a llegir de gran, els dos primers em semblava que llegia literatura juvenil... i m'agradava, perquè a mi m'agrada la literatura juvenil ;-) però a partir del tercer i sobre tot amb el quart ja anava veient una sèrie de detalls que estic convençuda que els més petits no capten i que els grans si :-))
    Ah, sí, tots aquests "anti-Potterians" s'estan venjant de mi perquè no m'agrada MURAKAMI-el-mata-gats juaaassss... la veritat és que m'ho passo bé ;-))

    ResponElimina
  31. Esmena acceptada plenament :) Sí, això té tot el sentit del món. Segurament, si un dia em llegís els llibres (cosa que no tinc previst fer), baixaria les pel.lícules de l'altar on les tinc situades...

    ResponElimina
  32. FERRAN.- Les tens situades en un altar? ;-) Així ets ben bé dels meus, un potteriano de veritat, encara que no els hagis llegit.
    No sé... potser llegir-los ara t'agradaria perquè seria com reviure les pel·lícules i anar descobrint nous detalls... ho podries provar!! i, a més, tu els pots llegir en anglès! :-)

    ResponElimina
  33. No pateixis, despres tornarem a veure totes les pelis i a llegir si cal!!! Hem de estar pendents del Pottermore.com a veure que ens proposa la JK!!!
    PS: la meva mare em va avisar del teu post sobre Harry!!!

    ResponElimina
  34. VERO.- Hehehe quina gràcia que t'avisés la teva mare!! ;-))
    Sí!! No podem perdre el contacte amb en Harry i la resta dels nostres amics!! ;-)

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!