divendres, 30 de juliol del 2010

Moda d'estar per casa...

El títol d’aquest post és absolutament descriptiu doncs, en homenatge a la capacitat creativa de la meva marona, vaig a mostrar aquí, públicament, en primícia, les meves “bates d’estar per casa” ;-)

Fa anys, molts... no sé quants però més de quinze segur, la meva mare va tenir la brillant idea de fer-me una bata perquè anés fresqueta i còmoda... el resultat va ser tan genial que n’hi vaig anar demanant més seguint el mateix patró: Tirant ample, tota folgada, per sota genoll, tancada amb cremallera i grans butxaques. Cada any per l’estiu n’hi demanava una de nova per anar substituint les més velles.



Fa dos anys vaig anar a comprar roba perquè me’n fes una altra i a la botiga em van prendre el pèl (jo els hi vaig explicar exactament per què la volia)... Quan ma mare va veure la quantitat de roba que li duia em va dir “filla meva, d’aquí en surten dos” i me’n va fer dos i encara en va sobrar una mica (ja que a una li va fer aplicacions diferents perquè no fossin les dues iguals) ;-)


I observeu el detall de l'enrivetat en el mateix color de la cremallera... Està en tot ;-)

Mami, perdona que les hagi posat així, sense planxar ni res (ella mai no ho faria!)... al cap i a la fi són per estar per casa i planxar fa calor jeje

Agraïments especials a en Josep Lluís per aguantar les bates mentre feia les fotos :-)

29 comentaris:

  1. Però aquestes peces s'han d'ensenyar amb la model a dintre, per veure com queden, per veure com les llueixes. Així no fan el mateix efecte.

    Ma mare fa servir bates d'aquestes també, alguna se l'ha fet ella també (una se la va fer amb una antiga bata de l'escola nostra, quina gràcia!), però aquestes estan molt ben acabades, el detall que dius de la cremallera i la vora s'aprecia perfectament, no calia ni dir-ho.

    En Josep Lluís té una paciència de sant. No m'estranya que siguis creient...

    ResponElimina
  2. oooooooooooh!!!
    Anem per parts que m'he emocionat amb aquest post!! jaja.
    Quan he vist el títol al meu bloc, he pensat: "mira, l'Assumpta segur que proposa que ensenyem com anem vestits per casa, en el nostre dia a dia, seria una manera de jugar entre tots els blocaires i ben divertida!".
    Després, quan he entrat i he vistt les bates, jeje, i he començat a llegir, neni, quina gràcia que a mi també me'n feia me mare, en tinc un parell per casa de bates!! Ara, em sembla que el disseny no és tant xulo, són les típiques quadriculades, una blava i l'altra verda, i amb botons!!
    Felicita en josep lluís!!!

    ResponElimina
  3. Per cert (i canviant de tema), oi que alguna vegada t'havia passat que no se t'actualitzaven els contactes o el teu no s'actualitzava? com ho vas resoldre?

    Perquè ara em passa a mi, i no sé perquè, suposo que pel canvi de plantilla o la restricció. I com que sempre tens respostes per això de la configuració del bloc, he pensat que em podries ajudar. Bé, perdona i gràcies!!

    ResponElimina
  4. jejeje en Xexu ja m'ha 'pres' el comentari! I la model?? ;-P

    Ta mare és un crack!
    En Josep-Lluís és un crack!
    I tu ets una mega-crack!

    Una abraçada immensa, guapa!!

    Mami de l'Assumpta: no renyi a la seva filla, planxar a l'estiu hauria d'estar pohibit!

    ResponElimina
  5. Haha!, m'ha fet molta gràcia l'última part del comentari d'en XeXu :)
    Això teu no és una família, benvolguda amiga: és un EQUIP fabulós! Enhorabona per això (i per les bates).

    ResponElimina
  6. XEXU.- Jajaja si les ensenyo amb la model dintre perden molt :-)
    Ostres, doncs sí que trobo força original aprofitar una bata de l'escola per fer-se una bata ella... una bona pensada la teva mare! :-)
    A en Josep Lluís li dic "aguanta aquesta bata que li faig una foto" i ja no s'estranya de res ;-))


    INSTINTS.- Ai, quina gràcia m'has fet amb aquesta proposta... Ei, si algú vol mostrar les seves bates, pantalons curts, o samarretes, a mi ja m'està bé, eh? seria ben curiós :-))
    El més important de tot d'aquestes bates és que siguin còmodes :-)
    En quant a la segona pregunta... ostres, ara em sap greu perquè la veritat és que no sé pas com ho pots solucionar.
    Crec que els blogs d'accés restringit no s'actualitzen a les barres laterals perquè seria una forma de trencar la privacitat del blog que no vol ser públic, doncs com a mínim sortiria el títol del post... hi ha alguns blogs -com el meu- que també surten les primeres paraules de cada nou post i en altres blogs fins i tot surt la primera imatge que hagis posat. Suposo que per això queden com "estancats" en el darrer post que has fet "en obert", però la veritat és que tampoc n'estic massa segura :-)


    ELUR.- La model, en aquests moments és "dins" la bata que apareix en la quarta foto, la que porta roba amb pomes ;-))
    Ma mare té una paciència increïble, pobre, és la modista de tots :-))
    Oi que sí que planxar a l'estiu és criminal? jajaja


    FERRAN.- Sí, a mi també m'ha fet riure jajaja
    La veritat és que la meva mare sap cosir força bé i li agrada fer-ho... el que passa és que nosaltres a vegades ens hi "repengem" una mica... però sí, és un sol ;-))

    ResponElimina
  7. Ben mirat podries fer una passarel·la Reus.Assumpta de bates!!!! tens per triar segons el dia!

    ResponElimina
  8. Doncs estan molt bé aquestes bates: còmodes, fresques i boniques.
    I ja te n'adones que al mateix temps has fet un post que és un homenatge a les habilitats de la teva mare i a la paciència del teu marit?. :-)))

    PS: He llegit la teva resposta a INSTINTS i ho he anat a comprovar al meu blog de proves (que el tinc configurat com privat) i, pel que jo he vist, tens raó. En un blog privat no s'actualitzen els feeds, per mantenir aquesta privadesa, i per tant deixa d'aparèixer a les llistes dels contactes.

    ResponElimina
  9. Ja se les podria haver posat el Josep Lluís, les bates, en comptes d'aguantar-les! :-D

    No res, que són boniques i a l'estiu és important que siguin fresques.

    ResponElimina
  10. Totes estan molt bé, però per color em quedo la primera. Quina traça té la teva mare!

    ResponElimina
  11. Ohhhh, que boniques!!!
    Te les copio! (bé, les hi copio a la teva mare, jeje)

    PS: per cert, amb la model segur que guanyen encara més!!!
    PS2: al teva mare és una crack!

    ResponElimina
  12. Assumpta.
    Tu mami está en todo seguro!! ESTÁN BELLÍSIMAS Me gustó la bata con las manzanas , bah..todas estan bonitas y se las vé bien cómodas y fresquitas, tanto que con la ola de frío polar que estamos teniedno en Baires con solo velras estoy temblando.
    Felicitaciones nuevamente.
    Un beso y buen fin de semana

    ResponElimina
  13. ELVIRA FR.- Sí, cada dia una diferent... Avui porto la del rivet verd :-))
    Ara bé, tant com un passi de models, no sé jo, eh? jajaja


    McABEU.- Jejeje com diu en XeXu, aquest home meu té paciència de sant ;-))
    Són absolutament còmodes, s'hi va genial!!
    Eeeeei, moltes gràcies per fer la comprovació amb el teu súper blog de proves! ;-) jo li vaig dir per intuïció però si tu ho has comprovat doncs molt millor :-))


    P-CFACSBC2V.- Homeeeeeee jajaja a això potser si que es negaria, eh? :-))
    Súper pràctiques! Va tenir una bona pensada! (potser ja n'està penedida a hores d'ara amb tantes com n'hi he fet fer jeje)


    ALBERT B. i R..- La blava també m'agrada molt! A, a més aquesta va triar la roba ella i tot! :-))


    KUDIFAMILY.- Còpia, còpia, que després li diré i li farà gràcia jejeje
    Bé, la model és tímida i no massa bonica i té vergonya de sortir ;-))


    MARISA, el rincón de mi niñez.- Aaaai, MARISITA, creo que me voy para Argentina ahorita mismo ;-) ¡¡las ganas que tengo ya de usar bufanda y guantes!! :-))
    A ver si consigo que mi mamá entre al blog y lea sus comentarios ;-))

    ResponElimina
  14. segur que vas ben fresqueta!!!!per mi aprendre a cosir és una assignatura pendent!

    ResponElimina
  15. mira..m'encanten!
    primer que no cal planxar-les...aixis ja fan molt de goig

    segons que fan cara de molt fresquetes

    i lo de la cremallera que baixi ben depresa..jajaj tambe esta molt be!
    mai se sap!

    petonets maca!!

    ResponElimina
  16. Què maques que són les bates.

    Quina gràcia i gust que té la teva mare.

    Jo per casa també en porta de bates d’aquest estil, però comprades i tampoc les planxo.

    En tinc un parell per estrenar a la casa nova.

    ResponElimina
  17. Quin post més entranyable!!!
    La meva mare sempre porta bates d'aquestes per casa.
    M'encanten!

    ResponElimina
  18. Quina marona que tens! Amb bones idees i bones mans i sobretot molt d'amor... que ja es veu en els detalls, fets amb molt d'amor.

    Jo també m'uneixo al Xexu i reclamo la model! :)

    I tens raó, planxar fa molta calor, segur que la mami ho entèn, :) i no cal que ho juris, es veu perfectament que ella no ho faria. :)

    Una abraçad a per la mare de l'Assump`ta!

    ResponElimina
  19. Eiiii! Has de fer de model que sinó no val! Quina sort que en tenim deles mames!!!

    ResponElimina
  20. Tu madre un amor al igual que tu Josep Luis. Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  21. jajaajaj volem veure-te-les posades!!! un post genial! jajaj
    Què bé la teva mare! :D
    I el Josep Lluís, també, quina paciència. jajaj

    ResponElimina
  22. Jejeje... ma mare també en fa de coses d'aquestes.

    No hi ha res com les mares. A mi -abans, ara ja fa temps que no- comprava roba texana i em feia pantalons, jaquetes, armilles (després hi cosia l'etiqueta "levis" i semblava el més pijo del terme!) i fins i tot una camisa!

    *Sànset*

    ResponElimina
  23. Ma mare n'havia portat, de bates així, però jo sóc més de camisons d'aquests que semblen vestidets per anar a la platja. He pensat en la idea de la instints i potser ho podríem promoure, no? Com allò que va fer el XeXu de penjar la foto del lloc des d'on escrivia! :D

    ResponElimina
  24. La mare i l'avia també reutilitzaven les meves bates de cole per fer-se davantals...
    Veus per què abans no es parlava de crisi! Tot s'aprofitava i sabien fer de tot!

    ResponElimina
  25. RITS.- Jo tampoc en sé de cosir ;-) El que has de fer és convèncer a la teva mare que te les faci ella jejeje


    SARGANTANA.- Sí que són molt fresquetes perquè com són amples i "grandotes" van genials... La veritat és que no les planxo mai jeje


    M. VICTÒRIA.- Però estic segura que tu saps cosir... a poc que ho provessis segur que et sortirien uns models xulíssims :-))


    EVA VENTURA.- Doncs a mi m'ha encantat el teu comentari... Gràcies! ;-))


    CARME.- Li vaig enviar un correu a la meva germana perquè li ensenyés el post a la meva mare i així veuria totes les paraules boniques que li dediqueu ;-))
    Oi que planxar a l'estiu és horrible? ufff
    Fer de model sortint a la foto? noooo que us espantaríeu jeje


    MIREIA.- La model és molt vergonyosa i troba que, com que era molt més mona de petita, com a la foto del "perfil", doncs ja no es vol mostrar més ;-))
    Les mares sempre són mares, eh? Sempre estan pendents que estiguem contents :-)


    TÍA ELSA.- Muchísimas gracias! :-)) Seguro que vos también sos una súper-mami :-)


    ANNA ALMÉCIJA.- Ui, ui, quanta gent reclamant que volen veure les bates posades! No, no, que una és vergonyosa jeje


    SÀNSET.- La teva mare és un tresor, eh? Ganxet, patchwork i fins i tot sap fer roba "del tot"! Diu la meva mare que fer pantalons és molt difícil, que se n'ha de saber molt... A veure si li dediques un post amb exposició d'obres :-))


    NÚR.- A mi em faria gràcia si la gent s'animés a posar la seva "roba d'estar per casa", però no sé si ho farien molts :-)
    La meva mare també m'ha fet camises de dormir jeje


    JOMATEIXA.- Sí!! les bates del cole per fer-se davantals! Això tambe ho havia fet la meva mare jeje
    Has dit una gran veritat: abans la gent ho aprofitava tot més i així s'estalviaven molts calerons ;-)

    ResponElimina
  26. És el que tens, Assumpta: ets entranyable!, i aquest post n'és un altre exemple.

    M'ha fet molta gràcia el darrer punt del comentari de XeXu, i no cal dir que el de P-CFACSBC2V m'ha fet riure només d'imaginar-m'ho! :))

    Una abraçada.

    ResponElimina
  27. ASSUR.- Aquest és un post d'aquells que jo dic "estiuencs" jeje per no fer pensar massa :-)
    Però és que algunes vegades, en altres blogs, he comentat que escric en bata i sabatilles jeje... i una vegada vaig dir (crec que a cal XEXU) que un dia en faria un post i res... jajaja, l'he fet ;-)
    Ei, que si en JOSEP LLUÍS es posés les bates encara li quedarien bé, eh? potser una mica curtes, no sé :-DD

    ResponElimina
  28. NÚR.- A mi m'ha agradat :-) però em sembla que la gent és tímida per aquestes coses jejeje

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!