dimarts, 3 de febrer del 2009

M'agrada fer jerseis...

M’encanta fer-me jerseis de llana... no és tan sols el fet de tenir-los després, és que m’agrada fer-los, veure’ls créixer, anar imaginant com seran mentre els vaig teixint, canviar d’idea a la meitat i trastocar els colors, posar-hi calats, o trenes... Se fer mitja amb els ulls tancats!! :-)

Vaig fer aquesta foto en començar el darrer jersei que m’estic fent...



I avui, m’ha donat per ampliar-la i m’ha agradat...





De moment només tinc això... a veure si em poso una mica les piles :-)


48 comentaris:

  1. Traducción al castellano

    "ME GUSTA HACER JERSÉIS"

    Me encanta hacerme jerséis de lana... no se trata tan sólo del hecho de tenerlos después, es que me gusta hacerlos, verlos crecer, ir imaginando como serán mientras los voy tejiendo... cambiar de idea a la mitad y modificar el orden de los colores, poner calados, trenzas... ¡Sé hacer punto con los ojos cerrados! :-)

    Hice esta foto del último jersey que empecé…
    Y hoy me ha dado por ampliarla y me ha gustado el resultado…

    De momento tan sólo tengo este trozo… a ver si me pongo un poco las pilas :-)

    ResponElimina
  2. Be, una vegada havia de tocar-me fer el primer comentari, jejeje, es que sempre els teus amics blogaires (o com es digui) em guanyen....

    Espero veure els avanços, si no es a un raconet del teu blog, per correu, ja ho saps, o sino al Viena fent un cafe.

    Fins despres...

    ResponElimina
  3. VERO Doncs una resposta especial per a tu soleta ;-)
    Tu veuras el jersei en foto, al Viena i posat i tot jeje
    Ah!! Jo sí dic blogaires, hi ha qui diu "blocaires" però jo sóc de la teoria que això és un "blog", no un "bloc" :-))
    Fins després!! :-))
    Petons!!

    ResponElimina
  4. Això això, a ficar-se les piles perquè no se't dóna pas malament eh... A continuar amb el jersei, per cert, les fotos resulten interessants :)

    ResponElimina
  5. CESC Si et dic quan faig més mitja riuràs :-) Escoltant els partits del Barça!! De veritat, eh?
    Ostres!! Ajuda a treure els nervis jeje :-))
    Val, val, em posaré les piles ;-)
    Oi que sí que queden curioses les fotos? :-)
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  6. Seguro que lo terminas en un plis! y porque el punto requiere las dos manos, que si no, seguro que hacías otra cosa mientras tanto, jeje.
    Buen acercamiento a la lana, espero que no pique.
    Abrazos!

    ResponElimina
  7. el volem veure acabat!!!

    mil i un color com l'arc iris!!!

    jo de mitja, ni una mica, ja m'agradaria ja!

    ResponElimina
  8. Ja et dic jo que hauràs de fer classes mitjançant post.
    Classe núm 1) Doncs, s'ha de tenir llana, agulles i ... molta paciència !!!
    je,je
    Jo no en sé fer :( mai ningú m'ha ensenyat i reconec que tampoc m'he preocupat, però quan veig els resultats obtinguts ... ohhh em feu moltes dentetes !!!
    Si dius que en fas quan veus els partits del barça perquè et relaxen ... aquest any com (de moment i que segueixi) anem relaxadets ... no deus d'avançar gaire amb el jersey !
    Bromes apart, m'encanta com va quedant!!!!!!!

    ResponElimina
  9. Eeeeeiii noia que m'estas fen la competencia amb aquests macros jajaja, bonica i entretinguda aficio.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. M'han agradat les fotos ampliades. Aviat podràs muntar un negoci de jerseis!

    (PD: paraula de verificació: "perdo". Ai, ai, ai!)

    ResponElimina
  11. Hace tantos años que no hago punto que no sé qué haría al llegar a la sisa,en un tiempo se hacían en diagonal,la recta es más fácil pero las mangas son una locura con el disminuir puntos ¿no?.
    Me gusta que experimentes con las fotos,el enfoque cambia todo.Un abrazo

    ResponElimina
  12. Fer mitja va bé pels nervis...No m'estranya que n'avancis tant quan juga el Barça. I està bé el de poder-te fer un jersei exactament com vols!

    ResponElimina
  13. De petit la mare me'n va ensenyar, ho vaig fer fins que vaig aprendre a menjar-me les ungles ;-)
    Impacta l'ampliació, eh? (Creia que aniria més enllà...)

    ResponElimina
  14. Quines fotos ampliades! Que maques! M'agrada el teu jersei... el dia que m'hi posi, me'ls deixaràs copiar. els teus?

    ResponElimina
  15. MARILUZ Jejeje bueno, puedo ver la tele mientras lo hago :-))
    ¡¡Uaaaau!! ¡Yo también espero que no pique!... Me hice uno en tonos marrones con el dibujo de unas letras y es una tortura :-))
    Con la cámara no hice nada, eh? es tan sólo la foto tal cual, vista de cerca y recortada :-))
    Besos!!!


    RITS Jo també el vull veure acabat!! :-))
    T'asseguro que el que seria més bàsic és facilíssim. Aquest que m'estic fent ara és molt, molt fàcil... Fer dibuixos, calats, trenes, etc. ja té més feina, però això és el punt més bàsic :-))
    Petons!!!


    -ASSUMPTA- Una vegada vaig fer un article explicant pas a pas com havia fet un drap de cuina brodat a punt de creu... material: els fils, el drap... jajaja :-))
    És molt fàcil, molt, de veritat :-)) Els punts bàsics (i amb això et fas un jersei com aquest de les fotos) no costen res :-))
    Clar!! avanço més en els moments difícils del partit jajaja quan la cosa es posa bé, ja està, ja deixo les agulles ;-))
    Petons!!!


    GEORGE Noooooo!!! jajaja impossible ;-))
    El teu tubo extensor Pringles és únic :-)
    En realitat jo no he fet res per apropar la imatge, eh? Mira, jo vaig fer la foto normalment, sense flash... la càmera és de 7.2 megapíxels, una Canon petitona (Ixus 70)... i quan la passo a l'ordinador, per raons de mida, es veu més petita ja què la mida original és molt més gran que el que seria la pantalla.
    El que he fet és que, a la imatge de la "Galeria Fotogràfica" del Windows, li he clicat a sobre perquè es veies en la mida que realment s'ha fet la foto i, clar, com era molt gran, havia d'anar movent el cursor per poder-la veure tota... I es veia així de gran. Llavors, amb una eina que "retalla" el tros de pantalla que jo vulgui, doncs he fet tres retalls. O sigui que, en realitat, no he ampliat. Si tu cliques sobre la primera foto, ja veuras que es fa molt gran.
    No sé si s'entén res del que he dit jejeje
    Tu sí que ets un mestre!! :-))
    Abraçades!!!


    P-CFACSBC2V T'ha sortit "perdó"? Però si tu no has de demanar perdó de res aquií :-)) Ja saps que ets a casa teva, que m'encanta que vinguis!!
    Ai, aquestes paraules!! jajaja
    Val!!! posaré una botiga de jerseis!! jeje
    Abraçades!!!


    TERE Sisa? jeje... ¡yo no les hago sisa!... como diría en catalán... "tiro pel dret". Hay que pensar demasiado y echar demasiadas cuentas para sisar jejeje (soy un caso, ya lo sé)
    Me fijo en el dibujo, en los colores, en todo, menos en lo que sería "el patrón" del jersy... ahí va todo recto :-))
    Me gusta jugar con las posibilidades que dan las fotos :-))
    Besos!!!


    KWEILAN A mi em relaxa molt, molt :-))
    En general quan faig mitja poso la tele (així no em sembla tan pérdua de temps mirar la tele jajaja) i si fan fútbol... no sé què passa que és quan més avanço :-))
    Quan el Barça ja domina bé, em relaxo i ja vaig poc a poc jeje
    Petons!!!


    SERGI M. Vols dir que vas substituir la màgia de saber fer-te un jersei per mossegar-te les ungles? jajaja Tens cada cosa!!
    Va, porta un microscopi!! :-))
    O avisem a George, que té unes fotos increibles al seu blog... allò sí que són "ampliacions" de les bones i de veritat :-))
    Abraçades!!!


    CARME M'alegra molt que t'agradi!! :-))
    I tant que et deixaré copiar el que vulguis jejeje
    I si vols et passo esquemes i tot si vols fer trenes o "vuits" :-)
    Les fotos que es veuen grosses (que, en realitat, és la imatge "original" de la foto) donen una visió xula de la llana, oi? :-))
    Petons!!!

    ResponElimina
  16. Ei, les primeres fotos són molt bones, semblen d'aquelles de microscopi, fetes amb molt detall. A més, la definició és molt bona, tot i l'ampliació. Bona càmera, doncs.

    ResponElimina
  17. Caramba que grande, superampliado. Tienes razón es una tarea muy creaiva, a parte lo bueno es que el tejido es limpio, ordenado y crece rápido. A ponerse las pilas y a terminarlo que lo quiero ver!! Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  18. XEXU De fet, jo he dit "ampliació" quan, en realitat és la mida en que "se'm fan" les fotos :-))
    La càmera és molt normal, petitona (espera, ara la mediré jeje)
    (8,5 x 5,3 x 1,9) (més o menys que el regle aquest tampoc és de molta precissió) i sempre ve amb mi... si surto de casa sense ella vaig pensant que segur que trobaré alguna imatge bonica i no la podré guardar... :-)
    És una Canon Ixus 70. de 7.1 megapíxels (jo!! ara m'adono que abans m'he equivocat i he posat a George que era de 7.2... bé, no crec que vingui d'aquí jeje)
    Si tu cliques sobre la primera foto, veuràs que es fa més gran. Doncs aquesta és la mida "normal" com em surten les fotos a mi. El que passa és que per visualitzarles es redueixen a la mida de la pantalla. Doncs jo el que he fet ha estat clicar i, quan era grossa, retallar la pantalla amb la meva "súper-mega-eina-retalladora-del-Windows-Vista" :-))
    Vols un jersei?
    Una bufanda blaugrana? :-))
    Abraçades!!!


    TÍA ELSA Así de enormes me quedan a mi las fotos!! :-)
    Quiero decir que, en realidad, no es ampliación si no que normalmente se ven "reducidas" :-)
    Lo que he hecho ha sido clicar sobre la foto para que se viera grande y entonces hacer "recortes de pantalla" con una herramienta con la que me encanta jugar que lleva el Windows Vista :-))
    Y se ve bien la lana así, eh? :-)
    ¡Tan pronto lo acabe les aviso! .-))
    Besos!!!

    ResponElimina
  19. Pel que he pogut deduir és a ratlles de colors!! Digue'm tonto... Diuen que és molt relaxanat, no?

    ResponElimina
  20. Vaja quina competidora te en George!!
    Molt bo, com sempre he dit, el teu gust i la teva inventiva per a crear el blog del dia!!...Qualsevol cosa et dòna peu per fer-lo i a més, hi ha que veure el que et dòna de sí!!
    Enhorabona artista!!
    Una abraçada molt forta.

    ResponElimina
  21. Semba una caballera d'una noia rossa però després vet aquí que es va definint el jersei., quan l'acabis ens l'ensenyaràs no...?

    ResponElimina
  22. Que diferent es veuen les coses amb vista de puça! :)
    Es curiós com un cordill de llana pot convertir-se en un jersei gràcies a la màgia d'unes mans que treballen en equip! ;)

    ResponElimina
  23. Veure com avancen les cosetes que anem fent és un plaer autèntic! Ho veig molt en el patxwork, sobretot ara que estem fent una conxa, estil sample. De moment anem fent estrelles i entre que tries quina fas, fas els patrons, els dibuixes a la tela, talles la tela i comences a cosir... A poquet a poquet, com les formiguetes!

    Llàstima que sigui tan calorosa, jo, perquè mira que m'agraden els jerseis de llana i les coses que es poden fer fent mitja!!! aix... T'està quedant molt molt xulo! :D

    ResponElimina
  24. Uuui, Assumpta, com m´agradaria de saber fer mitja! A banda que diuen que relaxa fer-ne, pots teixir el jersei al teu gust i és com una obra d´art que després pots lluir o fer que altres la llueixin.Quina sort la teva!

    ResponElimina
  25. m'encanten aquestes fotografies que has fet de tan a prop! I el jersei.... mira, un dia que parlaves de jerseis et vaig dir que la meva mare me n'havia fet un quan vaig néixer i que quan el va acabar ja no em cabia, però que encara el tinc. Un dia, li faré una foto i el penjaré al bloc, pq és idèntic al que estàs fent i m'ha fet molta gràcia!! :-))))

    ResponElimina
  26. Assumpta, te poden els colors ¡¡¡ an aquest jersey ¨casualment¨ hi ha un blau al costat dun grana, ets una fanatica. je,je.
    Tens que ferna un pel Messi que no sens constipi¡¡¡
    salut i victories.

    ResponElimina
  27. JORDI No, no, com vols que et digui tonto amb aquesta capacitat de deducció tan extraordinària que tens!! De veritat que et felicito :-))
    És molt relaxant... molt! (no RE-laxant, eh?) :-))
    Abraçades!!!


    MONTSE Impossible!!! :-)) En George i el seu "Tubo-extensor-Pringles" és el mestre de les macros ;-) Això meu és una foto normal i corrent, però allò que diem ("clica a sobre la foto per fer-la més gran") i retallada amb l'eina retalladora del Windows Vista.
    Es nota el gran vocabulari tècnic-fotogràfic que tinc, eh? jajaja
    Tu sí que ets una artista de veritat :-))
    Petons!!!


    NOCTAS Siiii :-)) Jo també vaig pensar que semblava el cabell d'una noia rossa :-))
    Val, em posaré les piles (ara estic amb la Revista Parroquial... bé, ARA estic amb el blog jaja... però quan l'acabi em poso a fer mitja com una màquina) i a veure si l'acabo abans del mes de juny :-))
    Abraçades!!!


    AIGUA Vista de puça!! jeje quina gràcia! ;-))
    Dius les coses més normals d'una manera força bonica, eh? :-) això de pensar que les meves mans treballen en equip ho he trobat molt maco!! :-))
    Petons!!!


    NÚR Uaaaaaau!!! Tens ja un gran nivell en patchwork!!
    Sí, sí... és molt maco veure creixer tot el que són manualitats, oi?... i veus com d'un fil, d'una roba, d'unes llanes, va sortint una peça final :-))
    A la meva germana li passa igual!! Li encanten els jerseis de llana però no se'ls pot posar perquè li fan calor... jo sóc mooooolt fredolica :-))
    Petons!!!


    MONTSERRATQP Sí que relaxa molt sí :-))
    Tu sí que tens sort amb aquest nino que portes en braços :-)) això sí que és una veritable sort... de fer mitja en pots aprendre (i no és gens difícil, de veritat) així que... a probar-ho!! :-))
    Benvinguda!!


    BRUIXOLETA Uaaaaaau!! Recordo que ho vas dir!! I m'encanta!! :-))
    Mira que tinc l'esperit tan jove, tan jove que em faig un jersei igual que un que es va pensar per una barrufeta petitona :-))
    M'agradarà moltíssim veure'l :-))
    Petons!!!



    TONI PONS Siiii!!! Jajaja està fet expressament!! :-))
    Quan vaig combinar els colors vaig mirar que quedés una franja blaugrana!! :-))
    S'ha notat molt?
    Quina gràcia m'ha fet que ho hagis dit!! :-)))
    Sí, sí... jeje... l'hem de cuidar en Messi!!
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  28. Hola Assumpta!
    Mitja amb els ulls tancats?... ets la Messi de la mitja :)
    salutacions
    Sílvia

    ResponElimina
  29. així tant de prop, tant de prop, toca la fibra!

    Magnífiques fotografies, jo li posaria un jersey com aquest al meu desig!

    ResponElimina
  30. Lo dia que me'n regales un, deixaré de parlar-te :P
    Espavila'l a acabar-lo que alguns dies ja fa caloreta. M'he tornat a treure la màniga llarga i ja vaig amb màniga curta :)

    ResponElimina
  31. Ets com el recordatori de la meva vida. També la meva mare em feia jerseys de llana amb dibuixos i les tipiques ralles de diferentes colors, la pega era que a mi la llana em fa molta picos i no els hi treia el profit desitjat, peró eren molt personalitzats.
    Veig que a tú també t'agraden aquestes manualitats, mira que apanyada que es la sra.

    Bona distracció, i molt útil.

    ResponElimina
  32. SÍLVIA Sí!! jajaja només quan és punt "del dret" i punt "del revés", eh? O sigui, els dos bàsics :-) Si s'han de fer calats, trenes i coses així no... però quan es tot llis, ho puc fer amb els ulls tancats jeje :-))
    Ostreeeees com en Messi!!
    Petons!!!


    ESTRIP La fibra sensible, eh? jeje
    Ooooooh, que maco!! :-)) Li posaries un jersei així al teu desig... m'ha fet una sensació de tendresa molt gran llegir-ho :-))
    Abraçades!!!


    BAJOQUETA Jajaja ni en broma et faria un jersei així, pobreta... seria provocar que t'agafés un atac d'alguna cosa jeje... Sembla mentida, amb lo fredolica que sóc jo i ella amb màniga curta!!
    I si fos un jersei molt gruixut però amb la imatge de Hello Kitty? jeje
    Petons!!!


    JOAN Doncs mira, m'ha agradat això de ser "el recordatori de la vida" d'algú :-))
    Segur que han estat records bonics si són de la mare :-)
    Ah!! a mi també hi ha algunes fibres que em piquen moltíssim, ufff és com una tortura. Sempre he de portar una samarreta de cotó, si no malament :-))
    És cert que té aquesta doble vessant: distracció i utilitat :-)
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  33. mmm si hi ha lo dibuix de la kitty i fos no tant gruixut com este potser m'ho pensava :)

    ResponElimina
  34. BAJOQUETA Aquest et prometo que no és molt gruixut, de veritat, la llana és bastant fineta :-)) Ja t'ho ensenyaré algun dia :-)
    Jo crec que un com aquest, en un dia molt fred, molt fred, el podries portar (i amb dibuix de la Kitty, amb un llacet vermell i abraçant un cor) :-))
    Petonets kittianos!!!

    ResponElimina
  35. Esponjós...m'encanta. Abans n'havia feta molta de mitja però reconec que sóc més de ganxet...Estic fent una vànova que fa segles que la tinc començada!

    ResponElimina
  36. Com no t'ha d'agradar fer jerseis, benvolguda Assumpta, si em sembla que de tan vital com ets, poques coses et deuen no-agradar!

    Aquest jersei fa pinta de donar moooolta, molta escalforeta. En el meu pis sense calefacció segur que m'aniria bé! (no pateixis, no és una indirecta, hehe...)

    Salut!

    ResponElimina
  37. Todavía no sé nada, mi yerno no está en el messenger y tengo hasta taquicardía y un revuelto de mariposas en el estómago.
    Esas fotos son del hotel en el que vivirá con su marido.Un beso

    ResponElimina
  38. Veig que l'avi no és l'únic que té problemes de papallones...

    ResponElimina
  39. Fa uns dies pensava, com és fa la primera tira de mitja? Mai n'he fet, però m'he passat hores veient a me mare i conec la tècnica, però diria que mai l'he vista quan comença una peça. Jo em vaig quedar en el ganxet....

    ResponElimina
  40. Amb una mica de sort, aquesta preciositat d'art no es perdrà. Esperem-ho!

    ResponElimina
  41. ostra assumpta, darrerament sempre faig tard al teu bloc. :(

    jo els odiava de petit. ma mare sel's currava tipus tu i l'òscar, com sempre, mama aquest pica, mama que aquest no m'agrada, mama que sembla per anar a la muntanya.

    ara pago per ells.

    ResponElimina
  42. En las noches que tenía guardia, hacía punto... unas veces mucho y otras casi no lo tocaba.
    Un beso.

    ResponElimina
  43. Espabila, que l'hivern s'acaba!
    Amb la pluja que està caient aquests dies, casi millor que facis impermeables jejeje.

    La veritat és que hi tens molta traça.

    Salutacions!

    ResponElimina
  44. JOANA Oh ganxet!! :-))
    Saps que a mi mai ningú va lograr ensenyar-me a fer ganxet? snifff
    Sóc esquerrana i MOLT esquerrana :-) i la meva mare intentava ensenyar-me i es posava nerviosa perquè deia que ho agafava "del revés" jeje i inclús ho va provar fent-ho davant d'un mirall :-)
    En fi, sé fer "punt de cadeneta" (potser em van ensenyar al cole, no sé) però quan havia de passar al següent pas, tothom em deixava per inútil :-)
    Qualsevol dia encara m'hi posaré jo sola jejeje
    Uaaaaaaau!! Les vànoves de ganxet són una preciositat!! Jo en tinc una que me la va fer la meva sogra, s'hi va tirar un munt de temps :-)) Endavant amb la teva ;-)
    Petons!!!


    FERRAN Però si totes aquestes coses que jo faig son les que fan les avies ;-) La gent jove i vital surt, va a caminar, fan excursions, sopars i tornen "a les tantes"... Això sí, com a iaieta estic bastant jove jejeje
    Vols que et faci un jersei, Ferran? :-) El problema és que sóc lenta... potser per l'hivern que vé (si encara no tens calefacció)... i una bufandeta? això si que vaig depressa!! si vols una bufanda te la faig ràpid! :-)))
    Abraçades!!!


    TERE Esta mañana pensaba en tí y en tu hija... ahora me paso por tu blog a ver si hay noticias :-)
    Un beso muy fuerte!!!


    SERGI M. No, xiquet, que la Tere estava amoïnada per un viatge de la seva filla ;-)
    Abraçades!!!


    ANA Doncs hi ha vàries maneres de començar, però la que faig servir jo és la més senzilla... el que no sé pas és com explicar-ho sense dir "mira" jejeje :-))
    Si saps fer ganxet ja et dic jo que fer mitja és molt més senzill :-))
    Petons!!!


    EFREM Tot és qüestió de si al jovent els agrada fer-ne o no :-)
    Fa uns anys hi va haver un "boom" de punt de creu i moltes, moltes noies joves s'hi van aficionar, i ara està molt de moda el patchwork... Totes aquestes coses de manualitats van "tornant" de tant en tant perquè son molt relaxants :-)
    Abraçades!!!


    ÒSCAR No pateixis :-) És que jo canvio sovint l'article jeje sóc un nervi...
    Tu passa quan puguis que ja saps que ets molt, molt ben rebut :-))
    Ai, si!! És terrible quan agafes una llana que pica, eh? ufff.. és com una tortura :-)
    Jo amb aquests jerseis sempre em poso una samarreta de cotó i ja està ;-)
    I què feia la teva mare amb els jerseis un cop fets? Bé, suposo que te'ls feia posar igual jeje
    Abraçades!!!


    ROSA ¿Verdad que es relajante? :-))
    Pues una gran idea eso de llevarse el punto cuando uno está de guardia :-)
    Besos!!!


    ALBERT Veritat que no aniré massa còmoda amb un jersei així el mes d'agost?... Uhmmm no, crec que no... és que al pas que vaig... jeje
    Impermeables? jajaja (blaugranas, d'acord)
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  45. Esperem sa foto de quan estigui acabat,eh!!!!
    Salutacions!

    ResponElimina
  46. CONSUELO Ai, ai... m'hauré de posar les piles jeje :-))
    A veure si el puc acabar abans que arribi la calor :-))
    Petons!!!

    ResponElimina
  47. L'acabo de veure aquest post....
    No sabia que feies jerseis...
    Em podries ajudar...???
    Jo de moment, només sé fer bufandes... de punts molt variats, però només bufandes!!!!

    :-D

    ResponElimina
  48. ELI Holaa! :-)
    Però si saps fer bufandes "de punts molt variats" ja saps fer jerseis!! jajaja
    Si veiessis com els faig jo!! :-)
    No els hi dono pas "forma" per les sises i tot això, els faig "rectes" totalment, només trec una mica pel coll i sempre em queda una mica "raro" jajaja (ssshhhh ara això ja no ho veurà ningú, així que res, entre nosaltres, a mi m'encanta fer el punt, però la tècnica en quant al que seria el "patró", sóc molt desastre) :-)) Però si creus que et podria ajudar en alguna cosa tu pregunta, de veritat :-)
    Petons!!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!